Παραμύθι: "Το όνειρο του πειρατή"

 

Με αφορμή την ημέρα παιδικού βιβλίου στις 2 Απριλίου τα παιδιά έγραψαν ένα δικό τους παραμύθι. Το εικονογράφησαν κιόλας και σας το παρουσιάζουμε! Ένα βιβλίο που θα εμπλουτίσει τη βιβλιοθήκη της τάξης μας : Ένα βιβλίο που μεταφέρει πολλά μηνύματα.

"Το όνειρο του πειρατή"






















Μπορείτε να το δείτε και στην παρακάτω παρουσίαση


eTwinning : "Sustainable Tomorrows with STEM"

 Η δεύτερη θεματική ενότητα που επεξεργαστήκαμε τον μήνα Μάρτιο αφορά τον 11ο στόχο της Βιώσιμης Ανάπτυξης (ΣΒΑ) που αφορά τις

"Βιώσιμες πόλεις και κοινότητες"

Στην μικτή ομάδα των εκπαιδευτικών που ανέλαβαν να οργανώσουν τις δραστηριότητες του Μαρτίου ήταν και το δικό μας σχολείο.

Όλες οι δράσεις που υλοποιήσαμε είχαν  ως στόχο να εμπνεύσουμε τους μικρούς μας μαθητές να αναπτύξουν καινοτόμες λύσεις που προωθούν τη βιωσιμότητα, τη δικαιοσύνη και την ισότητα, ενσωματώνοντας τις αρχές της ένταξης. Μέσα από αυτές τις δραστηριότητες στοχεύσαμε στην ενίσχυση της δημιουργικότητας, της σκέψης και της δράσης των μαθητών, προωθώντας μια συλλογική προσπάθεια για έναν καλύτερο, δικαιότερο και πιο βιώσιμο κόσμο!

Επιλέξαμε  να ασχοληθούμε κυρίως με την προσβασιμότητα και να δώσουμε λύσεις σε άτομα με ειδικές ανάγκες. 

Εμφανίστηκε λοιπόν η αγαπημένη των παιδιών  η Κοκκινοσκουφίτσα!


Η Κοκκινοσκουφίτσα ήρθε στην τάξη για να πει το πρόβλημα που αντιμετωπίζει!  Και τους αφηγείται την ιστορία της:

«Γεια σας φίλοι! Είμαι η Κοκκινοσκουφίτσα! Ζω με τη μητέρα μου στην Παραμυθούπολη. 

Η μητέρα μου έχει προβλήματα με την όρασή της, δεν μπορεί να δει καλά. Το μεγαλύτερο όνειρό της είναι να επισκεφτεί τη γιαγιά μου, η οποία ζει στο σπίτι της στο δάσος. Αλλά οι δρόμοι, τα πεζοδρόμια και τα κτίρια στην πόλη μας δεν είναι καθόλου κατάλληλα για τη μητέρα μου. Νιώθει σαν να έχει χαθεί σε λαβύρινθο. 

Εκτός αυτού, η αγαπημένη μου γιαγιά χρησιμοποιεί επίσης αναπηρικό καροτσάκι. Έτσι είναι πολύ δύσκολο και για αυτήν να έρθει να μας επισκεφτεί..." 


Στο τέλος η Κοκκινοσκουφίτσα ρωτά τα παιδιά 

· Πώς νομίζετε ότι η μητέρα και η γιαγιά μου μπορούν να αντιμετωπίσουν αυτά τα εμπόδια;
· Τι μπορούμε να κάνουμε για να λύσουμε αυτά τα προβλήματα;
· Μπορούμε να βρούμε μια λύση μαζί;
· Ποιες ρυθμίσεις πρέπει να γίνουν στις πόλεις για τα άτομα με ειδικές ανάγκες;

Τα παιδιά  εκφράζουν τα όσα γνωρίζουν σχετικά τα οποία αναρτώνται στην πρώτη στήλη του γνωστού πια διαγράμματος KWHL


Παράλληλα οι απόψεις όλων των συνεργαζόμενων σχολείων αναρτώνται σε έναν συνεργατικό ιδεολογικό χάρτη


Προσπαθούμε "να μπούμε στα παπούτσια των άλλων" εφαρμόζοντας τη ρουτίνα σκέψης "Step Inside"



Τα παιδιά τώρα αντιλαμβάνονται καλύτερα τις δυσκολίες, που έχουν για να μετακινηθούν τα άτομα με ειδικές ανάγκες και τους στέλνουν μήνυμα:

"Να μην φοβάστε γιατί είστε πολύ σημαντικοί!!"

Δοκιμάζουμε να φτιάξουμε ράμπες και να παρατηρήσουμε την κλήση τους. Ποια ράμπα είναι η πιο κατάλληλη; Πόσο ψηλή πρέπει να είναι η ράμπα; Πόση κλίση πρέπει να έχει; (μαθηματικά)


Παρατηρούμε και τη ράμπα του σχολείου μας 


Πώς μπορούν οι άνθρωποι σε αναπηρικά αμαξίδια να ανεβαίνουν σε ορόφους; Η ράμπα με πολύ μεγάλη κλίση δεν είναι η ενδεικτική. Τα παιδιά προτείνουν να χρησιμοποιούν ανσασέρ. Και ασφαλώς μια  πόλη για να γίνει προσβάσιμη σε όλους θα πρέπει να έχει πολλά ανσασέρ.
Δοκιμάζουμε να κατασκευάσουμε τροχαλία, (μηχανική) αλλά τα παιδιά προτείνουν να δοκιμάσουμε το ανσασέρ που έχουν στα παιχνίδια τους!
 Τα παιδιά επηρεασμένα από το έργο μας, ακόμα και στις ελεύθερες δραστηριότητες,  ζωγραφίζουν σπίτια με ράμπες!


Σκεφτήκαμε ότι τα πεζοδρόμια πρέπει να ξεχωρίζουν από τους δρόμους  και είπαμε να τα στολίσουμε με πολύχρωμες πέτρες. Για το λόγο αυτό ζωγραφίζουμε μοτίβα (μαθηματικά)

Τα παιδιά μαθαίνουν τη σημασία του σχεδιασμού στη δημιουργία ασφαλών μονοπατιών που είναι προσβάσιμα σε άτομα με αναπηρίες, γονείς με καροτσάκια ή ηλικιωμένα άτομα.
Συζητάμε για  τη σημασία της ευκολίας κίνησης, της κατάλληλης κλίσης (για ράμπες) και του σωστού πλάτους των πεζοδρομίων. (Μηχανική)

Τι χρειάζεται για μια ασφαλή διαδρομή:
  • Χωρίς εμπόδια: Καθαριότητα και απουσία επικίνδυνων αντικειμένων στο μονοπάτι.
  • Κατάλληλο πλάτος: Έτσι ώστε μια αναπηρική καρέκλα ή καροτσάκι να μπορεί να περάσει εύκολα.
  • Καθαριότητα: Η συντήρηση του χώρου είναι ζωτικής σημασίας για την ασφαλή και άνετη χρήση από όλους.



Αποφασίζουμε να φτιάξουμε τη δική μας πόλη. Μια πόλη που να είναι προσβάσιμη και για άτομα με προβλήματα όρασης, όπως είναι η μητέρα της Κοκκινοσκουφίτσας, αλλά και για τα άτομα με αναπηρικά αμαξίδια.

Ετοιμάζουμε σπίτια





Λωρίδες κίνησης στα πεζοδρόμια για τα άτομα με προβλήματα όρασης


 Ανσασέρ


Ράμπες στα σπίτια και στα πεζοδρόμια


Μοτίβα στα πεζοδρόμια



Δρόμοι - Διαβάσεις - Φανάρια


Δέντρα στην πόλη


Κατάλληλη Σήμανση στους δρόμους



Ολοκληρώσαμε και το διάγραμμα KWHL


Και σας παρουσιάζουμε την πόλη μας! Μια πόλη βιώσιμη και προσβάσιμη για όλους τους ανθρώπους!



Αξιολογήσαμε κιόλας τη δουλειά μας 


Στο τέλος, ως συνεργατικό προϊόν, όλοι μαζί  δημιουργήσαμε ένα επιτραπέζιο παιχνίδι που βοηθά στην κατανόηση της σημασίας της προσβασιμότητας.



Δείτε στο παρακάτω βίντεο την τελική παρουσίαση των δράσεων μας στους συνεργάτες μας




Εν κατακλείδι, τελειώνοντας τις δράσεις για τον 11ο Στόχο Βιώσιμης Ανάπτυξης οι μαθητές μας  όχι μόνο εντόπισαν τα εμπόδια που αντιμετωπίζουν τα άτομα με αναπηρία στις πόλεις, αλλά συνεργάστηκαν για να προτείνουν λύσεις.

eTwinning: "Little Change Ambassadors"

 Φτάνοντας στο νησί για να βοηθήσουμε στα προβλήματα που αντιμετωπίζουν εκεί, αναλαμβάνουμε κάποιες αποστολές


Πρώτη μας αποστολή
είναι να φτιάξουμε ασφαλές σπίτι για τους κατοίκους του νησιού. Για το λόγο αυτό πρέπει να αντλήσουμε πληροφορίες και να κάνουμε τη δική μας έρευνα για τα είδη σπιτιών που μπορεί να υπάρχουν.



Παράλληλα με την έρευνά μας βλέπουμε το παραμύθι "Τα 3 γουρουνάκια" και μιλάμε για τα σπίτια που έφτιαξαν τα γουρουνάκια. Δραματοποιούμε  κιόλας το παραμύθι. Φτιάχνουμε τις μάσκες τους και παίζουμε!


Μετά την ερευνά μας ξεκινάμε δράση. Χωριζόμαστε σε ομάδες και προσπαθούμε να φτιάξουμε το κατάλληλο και ασφαλές  σπίτι  για το νησί.




και σας το παρουσιάζουμε!




Συνεργαζόμαστε με όλα τα σχολεία που συμμετέχουν στο έργο μας και δημιουργούμε συνεργατικά ένα σπίτι σε ένα web 2.0  εργαλείο.

Εμείς επιλέγουμε ποια πόρτα θα βάλουμε στο σπίτι.


Έτοιμο  το συνεργατικό μας σπίτι για το νησί!





Παίζουμε και διαδικτυακά παιχνίδια με διάφορα σπίτια.


Ολοκληρώνοντας την πρώτη μας αποστολή οργανώνουμε διαδικτυακή συνάντηση και το κάθε σχολείο παρουσιάζει το σπίτι που έφτιαξε.  Ο Αριστείδης με τον Άγγελο είναι αυτοί που αναλαμβάνουν να παρουσιάσουν το δικό μας σπίτι στους εταίρους μας. 


Και έρχεται η ώρα για τη δεύτερη αποστολή μας...

Μείνετε συντονισμένοι.....