eTwinning: "Little Change Ambassadors"

 Μετά τη συνέντευξη που πήραν τα παιδιά σχετικά με τα δικαιώματά τους ήρθε η στιγμή να ρωτήσουμε και εμείς κάποιες ερωτήσεις στα παιδιά για να δούμε τις αρχικές  γνώσεις τους 


Μπορείτε να παρακολουθήσετε αυτήν την συνέντευξη στο παρακάτω βίντεο:


Επόμενη δράση  μας είναι να προβάλουμε τη χώρα μας στους εταίρους μας, μέσω της άυλης πολιτιστικής μας κληρονομίας. 

Η Άυλη Πολιτιστική Κληρονομιά είναι τα ήθη, τα έθιμα, οι μουσικές, οι χοροί που έχουμε κληρονομήσει από τους προγόνους μας τα οποία μεταδίδουμε και εμείς με τη σειρά μας στους απογόνους μας , στις περισσότερες περιπτώσεις από στόμα σε στόμα.

Οι γονείς αρωγοί στην δράση μας αυτή, όπως πάντα!
 Τους ευχαριστούμε ιδιαίτερα! 
Ετοιμάζουμε πρόσκληση και τους καλούμε στην τάξη!





Τελειώνοντας την παρουσίασή μας τα παιδιά πρέπει να επιλέξουν ένα προϊόν να το πάρουμε μαζί μας  στο νησί όπου όλα τα παιδιά είναι  χαρούμενα και ευτυχισμένα. Επιλέγουν το δέντρο της ελιάς και το ελαιόλαδο για να μπορούν να έχουν ελιές και λάδι για να μαγειρεύουν, όπως είπαν!!!


Λίγες μέρες μετά εμφανίζεται στην τάξη μας ένα γράμμα. Ενα γράμμα από ένα πουλί τον "Κυανόφτερο" Ο  Κυανόφτερος είναι ένα πουλί που ζει μακριά σε ένα νησί, και θέλει να ενημερώσει τα παιδιά για τα προβλήματα που αντιμετωπίζει εκεί.

Εικόνα φτιαγμένη με τεχνητή νοημοσύνη


τα παιδιά παρακολουθούν με μεγάλο ενδιαφέρον 
το μήνυμα του Κυανόφτερου.


Προσπαθούν κιόλας να ζωγραφίσουν το πουλί αυτό που φέρνει γράμματα από το νησί.



Αποφασίζουμε να πάμε στο νησί για να βοηθήσουμε να βρεθούν λύσεις  στα προβλήματα  που αντιμετωπίζουν όλοι εκεί. 
 
"Με τι όχημα θα πάμε  παιδιά στο νησί;"
-Με αεροπλάνο
-Με υποβρύχιο
-Με καράβι
-Με βάρκα

Επειτα από πολλές συζητήσεις και διαβουλεύσεις αποφασίζουμε να φτιάξουμε μία βάρκα  για να πάμε εκεί!


Τώρα πια είμαστε έτοιμοι και αποφασισμένοι να βοηθήσουμε τον "Κυανόφτερο"!


Χωριζόμαστε σε ομάδες και οργανωνόμαστε! Πρέπει η κάθε ομάδα δράσης να αντιμετωπίσει και ένα πρόβλημα εκεί στο νησί....

Μείνετε συντονισμένοι....

Εμείς φεύγουμε για το νησί....

eTwinning : "Sustainable Tomorrows with STEM"

Το σχολείο μας  συμμετέχει σε ένα ακόμη έργο eTwinning, που  έχει τον τίτλο:
«Sustainable Tomorrows with STEM»
(Βιώσιμο αύριο με STEM) 



Το έργο αυτό έχει ως στόχο να δώσει τη δυνατότητα στα παιδιά προσχολικής ηλικίας να εξερευνήσουν τη βιωσιμότητα, τη φύση και τις έννοιες STEM μέσω διασκεδαστικών και διαδραστικών δραστηριοτήτων. Το STEM είναι εκπαιδευτική προσέγγιση που ενσωματώνει την Τέχνη με τη Φυσική την Τεχνολογία, την Μηχανική και τα Μαθηματικά.

Συμμετέχουν σχολεία από Ελλάδα, Πολωνία, Σλοβακία, Ρουμανία, Λιθουανία και Τουρκία.


 Κατά τη διάρκεια του έργου, τα παιδιά θα αποκτήσουν περιβαλλοντική συνείδηση και θα αναπτύξουν δεξιότητες STEM παρατηρώντας τη φύση, διεξάγοντας πειράματα, δημιουργώντας σχέδια και θα συνεργαστούν με παιδιά από άλλα σχολεία. 
 Το έργο, το οποίο έχει ξεκινήσει στα τέλη  Ιανουαρίου και θα ολοκληρωθεί στα τέλη Μαΐου, θα συμβάλει στο να γίνουν οι μαθητές περιβαλλοντικά ευαίσθητα άτομα και θα υποστηρίξει τις δεξιότητες επίλυσης προβλημάτων και δημιουργικής σκέψης τους με δραστηριότητες που βασίζονται στο STEM.
Το Πρόγραμμα  διαρθρώνεται σε 4  από τις 17 θεματικές ενότητες, που αντιστοιχούν στους 17 Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης (ΣΒΑ) – Sustainable Development Goals (SDGs) και πιο συγκεκριμένα:  

  Στόχος  11 "Βιώσιμες πόλεις και Κοινότητες"
Στόχος 12 "Υπεύθυνη κατανάλωση και παραγωγή"
Στόχος 13 "Δράσεις για το κλίμα"
Στόχος 14 "Δράσεις για το νερό"



Ξεκινώντας και πρώτα από όλα ενημερώνουμε τους γονείς  και παίρνουμε την έγκρισή τους.
 

Δημιουργούμε ομάδες σχολείων ώστε  η κάθε ομάδα να αναλάβει την οργάνωση του μηνιαίου σχεδιασμού δράσεων με απώτερο σκοπό την όσο καλύτερη και πιο εποικοδομητική μας συνεργασία.


Ξεκινώντας οι ιδρυτές του έργου ορίζουν πως όλα τα σχολεία πρέπει να ετοιμάσουν  ηλεκτρονικά μία αφίσα με τον τίτλο του έργου. Ολες οι αφίσες συγκεντρώνονται και ξεκινά μία online ψηφοφορία από όλους τους γονείς, τα παιδιά αλλά και για όποιον το επιθυμεί. Το λινκ της ψηφοφορίας είναι:


Υπάρχουν 20 επιλογές  για να επιλέξουμε αυτήν που μας αρέσει περισσότερο!
Η 11η είναι η δική μας αφίσα!

eTwinning: "Global Days - United Minds" - Children's rights

 Τα Δικαιώματα των παιδιών 

Η  επόμενη παγκόσμια ημέρα με την οποία ασχοληθήκαμε είναι η Παγκόσμια Ημέρα Δικαιωμάτων του Παιδιού.  Η ημέρα αυτή γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 20 Νοεμβρίου.  Είναι μια ευκαιρία για να θυμόμαστε όλοι ότι τα δικαιώματα του παιδιού είναι αδιαπραγμάτευτα: η εκπαίδευση, η προστασία και η υγεία δεν αποτελούν προνόμια, αλλά δικαιώματα.

Υπεύθυνα σχολεία για την οργάνωση των δράσεων όλων των εταίρων για τη μέρα αυτή είναι το Νηπιαγωγείο Ασπροβάλτας και ένα Νηπιαγωγείο από το Τορίνο της Ιταλίας.
Ξεκινάμε λοιπόν μέσα από ένα διαδραστικό παιχνίδι μάθησης, ένα παιχνίδι απόδρασης!




Παίζοντας αυτό το παιχνίδι όλοι μαζί στην τάξη, τα παιδιά ακολουθούν διάφορες αποστολές εξερευνώντας τις προηγούμενες γνώσεις τους σχετικά με τα Δικαιώματα και καταλήγουμε στο να αποκτήσουν τα παιδιά νέες γνώσεις για τα δικαιώματα, με διασκεδαστικό τρόπο!!
Κατά τη διάρκεια των αποστολών συμπληρώνουμε σταδιακά το διάγραμμα KWLH (Know - Want - How - Learn: τι ξέρω - τι θέλω να μάθω - πώς θα το μάθω - τι έμαθα)


Το διάγραμμα KWHL είναι ένα χρήσιμο εργαλείο που συνοδεύει το παιχνίδι, βοηθώντας μας να καταγράψουμε τη μαθησιακή διαδικασία των παιδιών.
Κατά τη διάρκεια λοιπόν της πρώτης αποστολής τα παιδιά παρατηρούν την αφίσα των δικαιωμάτων και τα εικονίδια που αποκαλύπτονται κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού και απαντούν αν αναγνωρίζουν κάποιο από αυτά.
Έτσι συμπληρώνεται η πρώτη στήλη (τι ξέρω) 
Παράλληλα συζητάμε για το τι θέλουν αυτά να μάθουν σχετικά. (τι θέλω να μάθω)


Σε επόμενη  αποστολή 
τα παιδιά προτείνουν πώς θα μπορούσαν να μάθουν περισσότερα για τις εικόνες αυτές που παρατήρησαν . Έτσι εισάγουμε τα παιδιά  στην τεχνολογία και στην αναζήτηση πληροφοριών στο διαδίκτυο (πως θα το μάθω ) 


Αφού τελειώσουν όλες οι αποστολές συζητάμε με τα παιδιά για το  τι έμαθαν, μέσα από το παιχνίδι και την όλη  διαδικασία. (τι έμαθα) 


Στη συνέχεια αναλαμβάνουμε να ζωγραφίσουν 2 από όλα τα δικαιώματα του παιδιού. 
Επιλέγουν την "Οικογένεια"


 και "Όνομα και Εθνικότητα"


Έτσι ολοκληρώσαμε και το διάγραμμα μας και σας το παρουσιάζουμε!

 
Και δημιουργούμε τη σημαία των δικαιωμάτων μας!


την οποία μπορείτε να την δείτε να κυματίζει στο παρακάτω βιντεο:



Τελειώνοντας τις δράσεις για τα δικαιώματά  μας, οργανώνουμε τηλεδιάσκεψη  για να παίξουμε με όλους τους φίλους μας από τα άλλα σχολεία. 
 Οι εκπαιδευτικοί των υπεύθυνων σχολείων  έχουν ετοιμάσει ένα εκπαιδευτικό βιντεοπαιχνίδι με τίτλο «Rights in Motion» που θα βοηθήσει τα παιδιά να εδραιώσουν τις γνώσεις τους και να τις επεξεργαστούν και να τις εκφράσουν με διαφοροποιημένο τρόπο!!




Στην συνάντηση αυτή παράλληλα κόβουμε
  "ηλεκτρονική βασιλόπιτα" για το Νέο Έτος 
 και το δικό μας σχολείο κέρδισε το φλουρί!!!