Εργαστήρια Δεξιοτήτων

 2ος Θεματικός Κύκλος 

 Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ - Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη

Επιμέρους Θεματική Ενότητα: Ανθρώπινα δικαιώματα

Τίτλος: "Αν όλα τα παιδιά της Γης"


1ο Εργαστήριο: "Ας γνωριστούμε διαφορετικά...."

Διαβάζουμε το παραμύθι «Έλμερ ο παρδαλός ελέφαντας», όπου μέσα απ’ αυτό τα παιδιά συζητούν για την αξία της διαφορετικότητας, της φιλίας. Συζητάμε ότι όλοι οι άνθρωποι, τα ζώα τα αντικείμενα διαφέρουν ως προς τα χαρακτηριστικά τους. Και αφού όλοι οι άνθρωποι δεν είναι ίδιοι, δεν είναι δυνατόν να σκέφτονται και με τον ίδιο τρόπο ή να τους αρέσουν τα ίδια πράγματα, αλλά ούτε και να συμπεριφέρονται το ίδιο

«Δεν είναι πιο όμορφο να ζούμε σε ένα κόσμο χρωματιστό, διαφορετικό;» Τα παιδιά εκφράζουν σκέψεις και απόψεις, αλλά και "τι ίδιο και τι διαφορετικό έχουν μεταξύ τους". 


 Ζωγραφίζουν ελέφαντες χρωματιστούς και διαφορετικούς. 

Όλοι είναι ίδιοι και διαφορετικοί!!


Συζητάμε: -"Τι μπορούμε να κάνουμε, για να είναι η τάξη μας χαρούμενη;"  -"Τι μας αρέσει στην τάξη μας;..."Τα παιδιά λένε τις σκέψεις τους και τις καταγράφουμε σε χρωματιστά φύλλα.

Στο σχολείο μας αρέσει ....
-να ζωγραφίζουμε
-να κάνουμε αστεία
-να κάνουμε παζλ
-να βάφουμε
-να τους αγαπώ
-να πηγαίνουμε βόλτες
-να παίζουμε μαζί
-να συνεργαζόμαστε
-να δίνουμε δώρα
-να γελάμε
-να διαβάζουμε παραμύθια
-να κάνουμε κατασκευές

Έτσι σχηματίζουμε  το δέντρο της φιλίας.



2ο Εργαστήριο: "Το συμβόλαιο της τάξης"

Ο Μάριος η κούκλα της τάξης εμφανίζεται  και εκεί που παίζουν τα παιδιά, τα κάνει όλα... άνω κάτω!!!  Τα παιδιά προβληματιζόμαστε και δημιουργούμε εκ νέου το συμβόλαιο της τάξης, για να δείξουμε στον Μάριο  πως «να συμπεριφέρεται ώστε να περνάμε όλοι καλύτερα».



Ακούμε και χορεύουμε το τραγούδι :   "Ελάτε να γίνουμε φίλοι"  Αποφασίζουμε να γίνει τα τραγούδι της τάξης μας και να το  ακούμε  και να το χορεύουμε πάντα όταν μιλάμε για όλα τα παιδιά και τις ανάγκες τους.


3ο Εργαστήριο: "Τα θέλω και οι ανάγκες μου"

Τα παιδιά στην ολομέλεια της τάξης , δίνουν απαντήσεις στο «τι θέλω να έχω;» και τι νομίζω ότι «έχω ανάγκη να έχω».

Συζητούν και ζωγραφίζουν τι είναι αυτά που "θέλουν" και «τι έχουν ανάγκη» και μετά τα παρουσιάζουν.

-"Τα παιδιά του κόσμου και γενικώς οι άνθρωποι έχουν ανάγκες όπως εμείς;" Καταγράφουμε τις ανάγκες που έχουν όλοι οι άνθρωποι και δημιουργούμε ιστόγραμμα με τις πρότερες γνώσεις των παιδιών για το τι χρειάζονται όλοι οι άνθρωποι



Δημιουργούμε ένα λογότυπο με τις ανάγκες που πρότειναν.


 Το κάνουμε μενταγιόν για να το πάρουν μαζί τους στο σπίτι.


3ο Εργαστήριο: "Οι ανάγκες που έχουν όλα τα παιδιά"

Παρακολουθούμε το βίντεο ΟΜΠΡΕΛΑ 


και τα παιδιά προσπαθούν να ανακαλύψουν ποια είναι η βασική ανάγκη του παιδιού και την απεικονίζουν σε χαρτί.









5ο Εργαστήριο: "Η κάθε ανάγκη λέγεται δικαίωμα"


Κάθε παιδί έχει ίσα δικαιώματα σύμφωνα με τη Σύμβαση Δικαιωμάτων του παιδιού της Unicef, την οπαία δείχνουμε στα παιδιά. Ακολουθεί συζήτηση. 


     Δημιουργούμε  νέο ιστόγραμμα  με τα δικαιώματα των παιδιών 



Παρακολουθούμε την ιστορία της unicef το έργο της,  το εικονόλεξο, τις αφίσες που έχει.  Τα συζητάμε και στη συνέχεια τα παιδιά χρωματίζουν το σύμβολο της.

6ο Εργαστήριο: "Όλοι μαζί τα καταφέρνουμε και όλα τα μπορούμε"


Δραματοποίηση της ιστορίας των δυο φυλών ''Τσαφ και τσουφ''.Η ιστορία αφορά δυο φυλές που χωρίστηκαν και υπέφεραν εξαιτίας της διχόνοιας των αρχηγών τους, χάνοντας την πρόσβαση σε στέγη κτλ. Στο τέλος οι φυλές συμφιλιώνονται και βελτιώνουν τις συνθήκες της ζωής τους.
 Ακολουθεί συζήτηση για τις διακρίσεις μεταξύ των ανθρώπων και τον κοινωνικό αποκλεισμό και πως με την αλληλεγγύη και την συνεργασία μπορούμε να καταφέρουμε πολλά
Στη συνέχεια  συζητάμε τι μπορούμε να προσφέρουμε σε ένα φίλο μας και πως να τον βοηθήσουμε αν το χρειαστεί. Πιανόμαστε χέρι χέρι και σχηματίζουμε τη δική μας αλυσίδα της φιλίας. Αναπαράσταση σε φύλλο εργασίας αλλά  δημιουργούμε και τη δική μας 
 αλυσίδα  φιλίας!



Τελειώνοντας τον θεματικό αυτόν κύκλο τα παιδιά αξιολογούν όλα τα εργαστήρια.































Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου