Η ψηφοφορία για την αφίσα του έργου ανέδειξε την αφίσα του 4ου Νηπιαγωγείου Μεταμόρφωσης! Ορίστε λοιπόν η αφίσα του έργου μας!
Η πρώτη θεματική ενότητα που επεξεργαστήκαμε τον μήνα Φεβρουάριο αφορά τον 12ο στόχο. Δείτε εδώ πληροφορίες για τους στόχους της Βιώσιμης Ανάπτυξης με τους οποίους θα ασχοληθούμε. ο 12ος λοιπόν στόχος αφορά την "Υπεύθυνη Κατανάλωση και Παραγωγή - Ανακύκλωση και Μείωση Αποβλήτων"
Κάθε μέρα, πολλά σκουπίδια συσσωρεύονται στα σπίτια, τα σχολεία και τα περίχωρά μας. Πλαστικά μπουκάλια, χαρτί, μεταλλικά δοχεία και γυάλινα μπουκάλια μπορούν να βλάψουν τη φύση όταν πεταχτούν. Η μη ανακύκλωση των σκουπιδιών προκαλεί τόσο την εξάντληση των φυσικών μας πόρων όσο και τη ρύπανση του περιβάλλοντος. Τι θα συμβεί αν δεν ανακυκλώσουμε τα σκουπίδια μας; Τι μπορούμε να κάνουμε για να μειώσουμε τα απόβλητα και να αυξήσουμε την ανακύκλωση; Εάν όλοι στον κόσμο δεν δίνουν προσοχή στην ανακύκλωση, τι είδους περιβάλλον μας περιμένει στο μέλλον;
Για να ξεκινήσουμε τη συζήτηση με τα παιδιά και να τα προβληματίσουμε έπρεπε να γεμίσουμε την τάξη σκουπίδια! Ρωτάμε τα παιδιά:
-Τι θα μπορούσε να είχε συμβεί στην τάξη μας; Ποιος θα μπορούσε να πετάξει αυτά τα απόβλητα εδώ; Πώς συσσωρεύτηκαν τόσα απόβλητα στην τάξη μας;
-Γιατί είναι αυτά; Γιατί στέκονται εδώ;
-Τι πρέπει να κάνουμε για να διορθώσουμε αυτό το χάος;
-Πού νομίζετε ότι πρέπει να πάνε αυτά τα απόβλητα;
(Know - Want - How - Learn:
τι ξέρω - τι θέλω να μάθω - πώς θα το μάθω - τι έμαθα)
Παρακολουθούμε σχετικές παρουσιάσεις και βίντεο σχετικά με την Μείωση των αποβλήτων, την Ανακύκλωση και την Επαναχρησιμοποίηση αυτών.
Περισσότερο όμως μας άγγιξε το παρακάτω βίντεο:
Ήρθε η ώρα να συμπληρώσουμε την 2η στήλη του διαγράμματος W (Want - τι θέλω να μάθω)
Διαβάζουμε ένα παραμύθι στα παιδιά που έχει τίτλο:
"Το μικρό κουνέλι και το δάσος της ανακύκλωσης"
Συζητάμε με τα παιδιά σχετικά με την ιστορία αυτή χωριζόμαστε σε ομάδες και καταλήγουμε να ξεχωρίζουμε τα σκουπίδια ανά υλικό . Συμπληρώνουμε στο διάγραμμα την τρίτη στήλη (Η)
Παίζουμε και σχετικά παιχνίδια ανακύκλωσης στον υπολογιστή.
αλλά και φύλλα εργασίας
Και πως θα μάθουμε τι είναι η επαναχρησιμοποίηση αν δεν το κάνουμε πράξη; Προσπαθούμε λοιπόν να χαρτιά χρησιμοποιημένα να φτιάξουμε εκ νέου το δικό μας ανακυκλώσιμο χαρτί. Και μάλιστα να γράψουμε πάνω σε αυτά κάποια γράμματα του τίτλου του έργου με απώτερο σκοπό να δημιουργηθεί μία συνεργατική αφίσα
Συμπληρώνουμε και την τελευταία στήλη στο διάγραμμα (L)
Τελειώνοντας τις δράσεις αυτές μέσα από ρουμπρίκες αυτοαξιολόγησης τα παιδιά αξιολογούν τις δράσεις για τον
12ο Στόχο Βιώσιμης Ανάπτυξης
Επόμενος στόχος είναι ο 11ος. Τις δράσεις αυτές τις αναλαμβάνει νέα μεικτή ομάδα εκπαιδευτικών στην οποία το Νηπιαγωγείο μας αποτελεί μέλος. Γιαυτό....μείνετε συντονισμένοι....
Κάνατε και χαρτί δικό σας; Και το ζωγραφίσετε βλέπω κιόλας; Εντάξει τι να πω πια..... Σωπαίνω και καμαρώνω!
ΑπάντησηΔιαγραφή