eTwinning "Color Hunters"

Το έργο αυτό ολοκληρώθηκε  με τα συνεργατικά προϊόντα όλων των σχολείων. Με όλα τα υφάσματα, που βάψαμε με τα οργανικά χρώματα  φτιάξαμε κολλάζ. 


Και  δημιουργήσαμε ένα  ψηφιακό- συνεργατικό μπλουζάκι για τον παιδί  τον πρωταγωνιστή του έργου μας. Τώρα πια θα μπορεί να φοράει χρωματιστά ρούχα. Όλοι οι μαθητές  μας είναι πολλοί περήφανοι που τα κατάφεραν.

Όλη η πλοκή του έργου μας  έγινε  ένα συνεργατικό βιβλίο το οποίο μπορείτε να δείτε  πατώντας  εδώ

Τελειώνοντας  όλοι οι  εμπλεκόμενοι παιδιά, εκπαιδευτικοί, γονείς αξιολογούν το έργο αυτό.


Μπορείτε να πατήσετε στο παρακάτω λινκ  για να δείτε 
την τελική παρουσίαση του σχολείου μας, 
για το eTwinning έργο μας







Οι Παραμυθάδες γράφουν για εμάς

 Όμορφη εμπειρία στα Αμισιανά

Την Παρασκευή 26 Μαϊου, η Ομάδα Μελέτης, Διατήρησης και Διάδοσης του Λαϊκού Παραμυθιού και Παιχνιδιού «Οι Παραμυθάδες» ζήσαμε πολύ όμορφες στιγμές στα Αμισιανά με τους μικρούς μας φίλους από το νηπιαγωγείο Η επίσκεψη μας ήταν αφιερωμένη στην φιλία και γενικότερα στις ανθρώπινες σχέσεις. Φυσικά τι πιο αντιπροσωπευτικό γι αυτό το θέμα από το παραμύθι «Οι μουσικοί της Βρέμης» ή αλλιώς «Οι μουζικάντες».




Ο γάιδαρος, ο σκύλος, η γάτα και ο κόκορας ζωντάνεψαν στην υπέροχη αυλή του σχολείου μέσα στο πράσινο και τα ευωδιαστά λουλούδια και έστειλαν στο μήνυμα ότι οι φίλοι στηρίζουν, πιστεύουν και αγαπάνε χωρίς δεύτερες σκέψεις. Ο Αίσωπος συμπλήρωσε το αφιέρωμα μας με τον μύθο του «Οι δύο φίλοι και η αρκούδα» ενώ δεν έλειψαν τα τραγούδια και τα αινίγματα που ξεσήκωσαν τους φίλους μας.

Στο τέλος μας περίμενε μια απρόσμενη έκπληξη! 

Τα αστεράκια του νηπιαγωγείου μας αποχαιρέτησαν με ένα τραγούδι στην νοηματική. Το «Τραγούδι στα παιδιά» μας συγκίνησε όλους και το απολαύσαμε μέχρι το τελευταίο λεπτό! Ευχαριστούμε το νηπιαγωγείο για την πρόσκληση και γι αυτήν την εμπειρία που ζήσαμε!


Συμμετείχαν οι παραμυθάδες : Ελισάβετ Κεσικιάδου, Μίνος Ρακιτζής, Αδελαΐς Ράπτη, Τσαπανίδου Ζωή και Αρετή Τσιφλίδου.

Εργαστήρια Δεξιοτήτων

  Θεματικός Κύκλος: Φροντίζω το Περιβάλλον


Επιμέρους Θεματική Ενότητα:

Οικολογία – Παγκόσμια και τοπική Φυσική κληρονομιά

Τίτλος Δράσης: «Φύλαξε με, μη με πετάς, ανακύκλωσέ με…»


1ο Εργαστήριο: «Τι γίνεται με τα άχρηστα;»



 Στην ολομέλεια της τάξης συζητάμε: 
- Τι είναι τα σκουπίδια;

- Που έχετε δει σκουπίδια;

- Που νομίζετε ότι υπάρχουν σκουπίδια σε ένα δρόμο;

- Τι νομίζετε ότι υπάρχει στο δρόμο που να έχει σχέση με τα σκουπίδια;

- Τι άλλο υπάρχει που έχει σχέση με τα σκουπίδια;

- Εσείς τι κάνετε με τα σκουπίδια; - Τι θα είχε ενδιαφέρον να ψάξουμε σε σχέση με τα αντικείμενα που δεν τα χρειαζόμαστε πια;

Δημιουργούμε ένα αρχικό ιστόγραμμα με ότι γνωρίζουν τα παιδιά.



Παρουσιάζουμε  στα παιδιά εικόνες για να δούμε  ποιες είναι οι    γνώσεις και οι εμπειρίες τους για τα απορρίμματα. Σχεδιάζουν  σε φύλλο εργασίας τι νομίζουν ότι μπορεί να συμβαίνει με διαχείριση των άχρηστων αντικειμένων. 



Παρουσιάζουν τις ζωγραφιές τους στην ολομέλεια και καταθέτουν τις απόψεις τους..


2ο Εργαστήριο: «Ας δούμε τι συμβαίνει γύρω μας»

Παρακολουθούμε  βίντεο για το Περιβάλλον  και τη Μόλυνση και καλούμε τα παιδιά να παρατηρήσουν, να συγκρίνουν και να καταθέσουν τις απόψεις τους. 



 Στη συνέχεια φτάνουν σε συμπεράσματα σε σχέση με την προσωπική τους κατάσταση. 
Πως θα ήταν ο τόπος μας, με καλή διαχείριση 
των απορριμμάτων και πως με κακή διαχείριση;


Αποφασίζουμε να βγούμε έναν περίπατο εκτός του σχολικού χώρου, για να παρατηρήσουμε τι συμβαίνει γύρω από το χώρο του σχολείου, αν υπάρχουν κάδοι απορριμμάτων,  κατά πόσο το περιβάλλον γύρω από το σχολείο μας είναι φροντισμένο επαρκώς.

Παίρνουμε τα κιάλια μας και ξεκινάμε.....





Επιστρέφοντας στην τάξη τα παιδιά καταγράφουν ότι παρατήρησαν  και τι κάδους είδαν.


και παράλληλα αποτυπώνουν στο χαρτί  τον περίπατό μας










Πείραμα: Φυτεύουμε σκουπίδια στην αυλή μας.  Θα μείνουν άραγε ίδια;
  Μια πλαστική σακούλα και μια φλούδα μήλου. 
Φτιάχνουμε τη δική μας χωματερή....



Πειράματα και διαπιστώσεις 40 μέρες μετά!
 Καταγράφουμε τα όσα  παρατηρούμε ΠΡΙΝ και θα καταγράψουμε και  ΜΕΤΑ


3ο Εργαστήριο: «Και τι κάνουμε με τα σκουπίδια;»

Παρατηρούμε  τα απορρίμματα της τάξης και τους τρόπους διαχείρισής τους. Συζητάμε  για τα ευρήματά μας στην ολομέλεια χωρίζοντας τα (οργανικά και ανακυκλώσιμα). Κατατάσσουμε  τα ανακυκλώσιμα σε κατηγορίες (χαρτί, πλαστικό κα).




Δημιουργούμε τον δικό μας κάδο ανακύκλωσης.



Αναγνωρίζουμε  τη σήμανση της ανακύκλωσης




4ο Εργαστήριο: «Ας δώσουμε εξηγήσεις και σε προβλήματα λύσεις»

Διαβάζουμε το παραμύθι: "Ο Μπεν η Μου και τα σκουπίδια."


Μαθαίνουμε τι ανακυκλώνετε και με τι μπορούμε να κάνουμε λίπασμα για τα φυτά μας.
Σε σχετικό φύλλο εργασίας τα παιδιά ξεχωρίζουν τα ανακυκλώσιμα από αυτά που μπορούν να κομποστοποιηθούν.

Παίζουμε παιχνίδια  σχετικά στον υπολογιστή της τάξης.


Ακόμη και στο μάθημα των αγγλικών  τα παιδιά μαθαίνουν τις καινούριες έννοιες  να τις προφέρουν και στην αγγλική γλώσσα.



 Η κυρία Βίκυ  φέρνει στην τάξη παιχνίδια  ανακύκλωσης.


 5ο Εργαστήριο: «Ένα παραμύθι με θέμα περιβαλλοντικό»

Τα παιδιά αποφασίζουν να γράψουν  ένα παραμύθι. Δίνουν τίτλο  και το εικονογραφούν. 
Σας παρουσιάζουμε το παραμύθι:
"Η Ανακύκλωση του χάρτινου κουτιού"











Μπορείτε να το δείτε και στην παρακάτω παρουσίαση


6ο Εργαστήριο: «Πόσο χρήσιμα είναι τα άχρηστα;- Αξιολόγηση»

Στην ολομέλεια της τάξης συζητάμε για όσα μάθαμε. 
Βλέπουμε το αρχικό ιστόγραμμα  και καταγράφουμε ένα τελικό ιστόγραμμα με όσα μάθαμε.



Ολοκληρώνουμε τα εργαστήρια δεξιοτήτων και τα παιδιά αξιολογούν όλες τις διαδικασίες  με ρουμπρίκα αξιολόγησης για το πως ένιωσαν  για όλα όσα έμαθαν.