Etwinning "Art missions#skillslabs"

Η δεύτερη Art Mission (Αποστολή Τέχνης) αφορά 3 μοναδικούς ζωγράφους! Τον Wassily Kandinsky, τον Paul Klee και τον Joan Miro
Χρώματα, σχήματα και μουσικές έρχονται στην τάξη και περιμένουν να τα ανακαλύψουμε!

Τις δράσεις για  την δεύτερη μας αποστολή ανέλαβαν  το 8o Νηπιαγωγείο Ευόσμου  και το Α’ Κολοσσίου Δημόσιο Νηπιαγωγείο Κύπρου. 

Μαθαίνουμε ότι  ο W. Kandinsky αγαπούσε να ζωγραφίζει ακούγοντας συγκεκριμένα μουσικά όργανα και σύνολα. Ήταν πρωτοπόρος της αφηρημένης ζωγραφικής. Ζωγράφιζε ιδιαίτερα, κύκλους, γραμμές ανακατεύοντας χρώματα και μεγέθη σχημάτων. 






Ιδιαίτερα όμως μας αρέσει ο πίνακας με τους ομόκεντρους κύκλους.


Τα παιδιά ζωγραφίζουν τους δικούς τους κύκλους με χρώματα της επιλογής τους  και φτιάχνουμε  τον  δικό μας πίνακα....αλλά Kandisky!



Μαθαίνουμε,  για τις γραμμές και παράλληλα  για το σχήμα του κύκλου  που μοιάζει με το Ο του ΟΧΙ. Βρίσκουμε οτιδήποτε εχει το σχήμα αυτό, μέσα στην τάξη, σε όλα τα χρώματα.  
Αποστολή μας είναι να ζωγραφίσουμε ομόκεντρους κύκλους. Παίρνουμε τα λοδοπαστέλ χρώματα και ξεκινάμε. Όλοι με τη σειρά. Από τον πιο μικρό στον πιο μεγάλο κύκλο.










Το ίδιο κάνουν όλα τα σχολεία που συμμετέχουν στο έργο. 
Τα υπεύθυνα σχολεία ανέλαβαν να δημιουργήσουν ένα
συνεργατικό δέντρο Kandinsky



Το  δέντρο αυτό,   αν το εξερευνήσετε θα βρείτε και παιχνίδια με πίνακες Kandinsky! Μπορείτε να πατήσετε στο παρακάτω σύνδεσμο  για να παίξετε
  Σύνδεσμος:      Δέντρο Kandinsky

Σε ένα on line πίνακα ζωγραφικής όλα τα σχολεία ζωγραφίζουν γραμμές...αλλά Kandinsky.


Εμείς ζωγραφίσαμε  την πράσινη γραμμή, όπως  δείχνει το κόκκινο βελάκι  στην παρακάτω φωτογραφία 



Σας παρουσιάζουμε τον συνεργατικό on line  πίνακα ζωγραφικής  μας  με  τις διάφορες γραμμές.



Μαθαίνουμε για τον Paul Klee  που αγαπούσε να ζωγραφίζει σχήματα αλλά και ζώα, ιδιαίτερα ψάρια, γάτες και πουλιά, χρησιμοποιώντας χρώματα πολλά.








Επεξεργαζόμαστε  τους πίνακές του  και ψάχνουμε να ανακαλύψουμε τα σχήματα που κρύβονται μέσα σε αυτούς. Τετράγωνα, τρίγωνα, κύκλοι, ορθογώνια παραλληλόγραμμα, ρόμβοι, τραπέζια χορεύουν μες την τάξη.
  Τα παιδιά σχηματίζουν σχήματα με τα σώματά τους.




Φτιάχνουμε  το χωριό των σχημάτων. Όλοι μαζί κόβουμε σχήματα και τα παιδιά του ολοήμερου τμήματος  αναλαμβάνουν να το οργανώσουν.



Έτοιμο  το σχηματοχωριό μας!!!


Μαθαίνουμε  για τον Ισπανό ζωγράφο Joan Miro  ο οποίος με καθαρά χρώματα ζωγραφίζει αφηρημένα σχήματα και βιομορφικές μορφές, έχοντας πάντα μια παιδική αίσθηση. 






Παίζουμε το παιχνίδι «Roll a Miro»


Τα παιδιά ρίχνουν το ζάρι και ζωγραφίζουν κεφάλι, σώμα, μάτια, μύτη χέρια, πόδια σύμφωνα  με τις οδηγίες, για να φτιάξουν τη δική μας βιομορφική μορφή. 







Και συνεχίζουμε....
τα παιδιά συνεργάζονται  και δημιουργούν μια φιγούρα  για να στείλουμε στους συνεργάτες του έργου. 







Καμαρώστε το λιλιπούτειο ανθρωπάκι  μας ....αλλά Miro


Μα κάτι μαγικό όμως συμβαίνει. Το έργο των παιδιών  ζωντανεύει!!! 
(με τη βοήθεια της τεχνολογίας φυσικά)



Τα παιδιά ενθουσιάζονται και θέλουν να φτιάξουν κι άλλα τέτοια ανθρωπάκια.  Το «Roll a Miro» γίνεται το αγαπημένο μας παιχνίδι!!! 
 και ότι φτιάχνουν θέλουν   να ζωντανεύει κιόλας...












To ίδιο κάνουν και όλα τα παιδιά του έργου.
 
Όλες οι  λιλιπούτιες βιομορφικές μορφές σε ένα βίντεο! 
Απολαύστε το!!!


ή πατήστε  εδώ για να το δείτε



Ταυτόχρονα όμως συμμετέχουμε και στην Εβδομάδα Κώδικα.
(Μπορείτε να δείτε πληροφορίες  σε προηγούμενη ανάρτηση,  για την Εβδομάδα Κώδικα, πατώντας εδώ)


Τα παιδιά λοιπόν σύμφωνα  με τις οδηγίες οδηγούν τη Beebot σε κατάλληλες διαδρομές  για να βρουν τα κομμάτια από τους πίνακες που χάθηκαν. 











Πήραμε και πιστοποιητικό συμμετοχής!!!

Ολοκληρώνοντας την δεύτερη αποστολή μας.  πραγματοποιούμε μια τηλεδιάσκεψη με όλους τους νέους μας φίλους  για να παίξουμε και να γίνουμε και εμείς  ζωγράφοι, σαν τον Kandinsky, τον  Klee και τον  Miro

Κατά τη διάρκεια της συνάντησης,  ακούμε  μουσική  και ζωγραφίζουμε όλοι μαζί!


Φτιάχνουμε τον δικό μας πίνακα ζωγραφικής ο οποίος στολίζει ήδη την τάξη μας!
Τον δείχνουμε  και στους φίλους μας!
Καμαρώστε μας!!!





Και κάπως έτσι ολοκληρώνεται και η δεύτερη αποστολή μας, σε αναμονή του τρίτου τεύχους  του μηνιαίου περιοδικού μας!!! 

Μπορείτε  να δείτε εδώ το πάντλετ  του έργου μας!!!

Μείνετε συντονισμένοι...

Έρχονται πολύ ωραίες δράσεις...

Ξέρετε εσείς.......

Etwinning "Art missions#skillslabs"

 Όπως έχουμε αναφέρει σε προηγούμενη ανάρτηση η πρώτη Art Mission (αποστολή τέχνης) αφορά τον ζωγράφο Keith Haring και τους πίνακες με τις μονόχρωμες φιγούρες.


Πρώτη μας δράση είναι να παρουσιαστούμε στους διαδικτυακούς μας φίλους λέγοντας "ΓΕΙΑ". Υπενθυμίζουμε ότι όλες οι δράσεις μας είχαν, έχουν και θα έχουν συνεργατικά αποτελέσματα - προϊόντα. 
Αποτέλεσμα  αυτής της δουλειάς είναι να έχουμε μια πρώτη παρουσίαση όλων των μαθητών, από όλες τις χώρες, που μας λένε "Γειά" στη γλώσσα τους.  

Μπορείτε να πατήσετε εδώ  για να τη δείτε.


Σε επόμενη φάση παρατηρούμε τους πίνακες ζωγραφικής του Haring (δείτε  στην προηγούμενη  ανάρτηση  τους πίνακες) και  τα παιδιά, με τη βοήθεια κάποιων γρίφων και αινιγμάτων. να βρουν  και να ανακαλύψουν τι είδους μηνύματα , θέλει ο ζωγράφος να μας μεταδώσει. Μιλάμε λοιπόν για τη φιλία που πρέπει να έχουμε μεταξύ μας, την αγάπη, την αποδοχή, τον σεβασμό, για τη φράση του όλοι μαζί τα καταφέρνουμε καλύτερα.
 
Αποφασίζουμε να φτιάξουμε τη δική μας μονόχρωμη φιγούρα. Επιλέγουμε μία μπλε φιγούρα και πιάνουμε δουλειά!


...και σας την παρουσιάζουμε!


Την ίδια  δράση  φυσικά κάνουν και  τα παιδιά  από όλα τα σχολεία. 
Σε ομαδικό φύλλο εργασίας τα παιδιά γράφουν όπως μπορούν λέξεις που σκέφτονται, καθώς παρατηρούν τους πίνακες.








Με τις δουλειές των  παιδιών  τα υπεύθυνα σχολεία - συνεργάτες που ανέλαβαν τις δράσεις για τον ζωγράφο αυτό, δημιουργούν την πρώτη συνεργατική μας αφίσα, μεταφέροντας όλα τα μηνύματα από τους πίνακες του Haring.



Παράλληλα διοργανώνουμε την πρώτη τηλεδιάσκεψη με όλα τα σχολεία και τα παιδιά γράφου,  σε συνεργατικό on line πίνακα ζωγραφικής, τη λέξη Γεια όπως μπορούν. 
 





Με σκοπό να διασκεδάσουμε και να περάσουμε ευχάριστα με τους διαδικτυακούς μας φίλους,   ακούμε το αγαπημένο μας "Freeze" και όλα  μαζί τα παιδιά χορεύουν, και σταματάνε κάθε φορά  στις εντολές σύμφωνα με τις κινήσεις της κάθε  φιγούρας. 



Περιττό να σας αναφέρουμε ότι έγινε ο αγαπημένος μας χορός  και σχεδόν σε καθημερινή βάση τον απολαμβάνουμε!!!


Τελειώνοντας την πρώτη μας αποστολή, τα παιδιά όλων των σχολείων ψηφίζουν για τον αγαπημένο τους πίνακα. 


Να και τα αποτελέσματα!!!




Μπορείτε  να δείτε  και το σχετικό πίνακα του έργου, με τις συμμετοχές όλων των σχολείων,  στο παρακάτω σύνδεσμο:


Σας παρουσιάζουμε και το περιοδικό μας, το 2ο τεύχος!!!








Η επόμενη αποστολή μας αφορά τους  ζωγράφους  
Klee, Kandisky και Miro!!!

Μείνετε συντονισμένοι...

Το ΄Επος του '40

Ξεκινάμε  αυτήν την θεματική ενότητα με απώτερο σκοπό να γνωρίσουν τα παιδιά τα ιστορικά γεγονότα της 28ης Οκτωβρίου, με τρόπο απλό και κατανοητό, σεβόμενοι όλα όσα διαδραματίστηκαν τον καιρό εκείνο, αλλά και να συμβάλλουμε ένα λιθαράκι, ώστε τα παιδιά μας από αυτήν κιόλας, τη νηπιακή ηλικία, να αποκτήσουν εθνική συνείδηση και να κατανοήσουν την μεγάλη ανάγκη για ειρήνη μεταξύ των λαών.

Μέσα από το απαραίτητο εποπτικό υλικό εξιστορούμε στα παιδιά τα γεγονότα.. Μα ο πιο κατάλληλος τρόπος να τα αντιληφθούν τα δρώμενα είναι να τα αναπαραστήσουμε. Παίζουμε τον πόλεμο, ανεβαίνουμε στα βουνά, περνάμε από υπόγεια τούνελ και γέφυρες...Είμαστε ατρόμητοι και αποφασισμένοι να παραμείνουμε ελεύθεροι. Φωνάζουμε ΑΕΡΑ  και διώχνουμε τους εχθρούς. 


Μιλάμε  για το ΟΧΙ αυτήν την τόσο μικρή μα τόσο σπουδαία λέξη!!! Το σχηματίζουμε ,  το ζωγραφίζουμε με δακτυλομπογιές,


Γινόμαστε  προγραμματιστές και ρομποτάκια και ορίζουμε διαδρομές,
 για να σχηματίσουμε το ΟΧΙ


Για πρώτη φορά φέτος έρχεται στην ολομέλεια της τάξης η αγαπημένη μελισσούλα Beebot  και τα παιδιά ενθουσιάζονται!!!
 Προσπαθούν να την οδηγήσουν με τις κατάλληλες εντολές  στα γράμματα  του ΟΧΙ για να μπορέσει να το σχηματίσει.


Παράλληλα ετοιμάζουμε τις δικές μας σημαίες



Μιλάμε  για αυτούς που πολέμησαν για εμάς και λέμε ότι είναι ήρωες! Όμως τί είναι  ΗΡΩΑΣ; Τα παιδιά παραθέτουν τις απόψεις τους  και τις καταγράφουμε στα πόδια της κυρίας Αράχνης.  (Ιστόγραμμα)


Φτιάχνουμε τους γενναίους στρατιώτες μας που φώναζαν ΑΕΡΑ!


Συζητάμε για  όλα αυτά που μπορεί να έχει μαζί του ο στρατιώτης στο μέτωπο και ετοιμάζουμε την βαλίτσα του στρατιώτη.


Βάλαμε μέσα όλα τα αναγκαία!!! Το όπλο του και τις σφαίρες, παντελόνια, μπλούζες, μπότες, παλτό, κάλτσες, φανέλες και εσώρουχα, νερό την εικόνα της Παναγίας να τον προσέχει με τον σταυρό του, φωτογραφία από την  οικογένειά του 


Παρακολουθούμε απόσπασμα από την ταινία "Το ξυπόλητο τάγμα"  και συζητάμε  για την φτώχεια και την ανέχεια, που φέρνει ο πόλεμος.


Μιλάμε για την Ειρήνη και τον Πόλεμο. Τι θέλουμε να έχουμε;
Τα παιδιά λένε ότι πρέπει να έχουμε Ειρήνη.

-Τι νιώθουμε όταν έχουμε πόλεμο? 
-Τι  νιώθουμε όταν έχουμε Ειρήνη;

Καταγράφουμε τις απόψεις  και πάλι στην κυρία Αράχνη.



Διαβάζουμε  υπέροχο παραμύθι και  τα παιδιά  
λένε ΝΑΙ στην Ειρήνη και ΌΧΙ στον Πόλεμο.



Ολοκληρώνοντας αυτήν την θεματική ενότητα αποφασίζουμε να κάνουμε την πρώτη μας γιορτή. Ετοιμάζουμε τα σκηνικά. 



Και λίγο πριν τη γιορτή....





Τα παιδιά φοράνε τα καλά τους και έρχονται στο σχολείο. Λένε ποιήματα και τραγουδάμε τραγούδια για να τιμήσουμε όλους εκείνους που πολέμησαν τότε για να είμαστε εμείς ελεύθεροι τώρα.




ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ σε όλους, τους μικρούς και τους μεγάλους.


ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΕΛΛΑΔΑ!!!