Η τρίτη Art Mission (Αποστολή Τέχνης) αφορά τον Pieter Bruengel.
Τις δράσεις για την αποστολή αυτή, ανέλαβε το Νηπιαγωγείο μας σε συνεργασία με το 4ο Νηπιαγωγείο Μεταμόρφωσης. Μια συνεργασία που θεωρούμε ότι ήταν πολύ εποικοδομητική και χαιρόμαστε πολύ γι' αυτό . Είναι πολύ σπουδαίο να συνεργάζονται διάφορα σχολεία μεταξύ τους, μια και αυτή η αλληλεπίδραση ανοίγει νέους ορίζοντες στη γνώση, στη μάθηση και στην εξέλιξη όλων, παιδιών και εκπαιδευτικών!!!
Άλλωστε μη ξεχνάτε, αυτό ακριβώς πρεσβεύει το eTwinning!
Η τρίτη αυτή αποστολή μας συνδυάζεται με τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων
Θεματικός κύκλος
Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ - Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη
Υποθεματική
"Ανθρώπινα Δικαιώματα"
Τίτλος
"Χρώμα, δεν αλλάζουνε τα
μάτια μόνο τρόπο να κοιτάνε"
Πρώτα από όλα οργανώνουμε μία τηλεδιάσκεψη για όλους τους εκπαιδευτικούς, ώστε να επεξηγήσουμε και να προσδιορίσουμε τις δράσεις αυτής της αποστολής.
Ξεκινώντας, μαθαίνουμε λοιπόν ότι στον Pieter Bruengel αρέσει να ζωγραφίζει σε μεγάλους πίνακες τοπία, αγροτικές σκηνές και εικόνες της καθημερινής ζωής.
Με αφορμή τον πρώτο πίνακα που έχει τίτλο "Τα παιχνίδια των παιδιών" εμπλέκουμε τα δικαιώματα των παιδιών στην αποστολή αυτή.
Αλλά τι μπορεί να είναι τα δικαιώματα;
-Μήπως είναι όλα όσα θέλουμε;
-Μήπως είναι οι ανάγκες μας;
-Μήπως είναι οι επιθυμίες μας;
Προσπαθούμε να καταλάβουμε τις έννοιες αυτές
ή
Η παρουσίαση διάκρισης δικαίωμα - επιθυμία είναι της κυρίας Ελισάβετ Κωνσταντοπούλου, νηπιαγωγός στο 4ο Νηπιαγωγείο Μεταμόρφωσης, με το οποίο συνεργαζόμαστε όπως είπαμε στην αποστολή αυτή.
Μπορείτε να τη δείτε ολόκληρη κάνοντας κλικ εδώ
Σπίτι
Οικογένεια
Νερό
Φαγητό
Παιχνίδι
Ειρήνη
Εκπαίδευση
Φιλία
Αγάπη
Υγεία
Κατά την τηλεδιάσκεψη των εκπαιδευτικών, έγινε κλήρωση για το ποιον πίνακα θα αναλάβει το κάθε σχολείο. Ο πίνακας για την "Εκπαίδευση" κληρώθηκε στο δικό μας σχολείο!
Στην ολομέλεια της τάξης επεξεργαζόμαστε τον συγκεκριμένο πίνακα. Τα παιδιά παρατηρούν, κάνουν υποθέσεις και εκφράζουν απόψεις για τον πίνακα αυτό. Εισάγουμε έτσι τα παιδιά στις ρουτίνες σκέψης "Βλέπω - Σκέφτομαι - Αναρωτιέμαι" (See-Think-Wonder)
Οι ρουτίνες σκέψης είναι στρατηγικές που έχουν ως στόχο τη δραστηριοποίηση της αυθόρμητης σκέψης των παιδιών, τον εμπλουτισμό και την επέκτασή της. Ποιες σκέψεις αναδύονται όταν τα παιδιά παρατηρούν ένα έργο τέχνης , μια εικόνα ή μια φωτογραφία; Οι Ρουτίνες Σκέψης αναπτύχθηκαν από το Πανεπιστήμιο Χάρβαρντ και εντάσσονται με τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων στο σχολικό γίγνεσθαι. Αξιοποιώντας λοιπόν τη ρουτίνα σκέψης “Βλέπω – Σκέφτομαι – Αναρωτιέμαι” με αφορμή τον πίνακα ζωγραφικής που τον σχετίσαμε με το δικαίωμα στην Εκπαίδευση καταγράφουμε τις απόψεις των παιδιών.
Όλα τα σχολεία - συνεργάτες στο έργο αξιοποιούν τη συγκεκριμένη ρουτίνα σκέψης παρατηρώντας τον πίνακα με το δικαίωμα που ανέλαβαν. Όλες οι καταγραφές συγκεντρώνονται και δημιουργούμε τον παρακάτω εννοιολογικό χάρτη
Παράλληλα γινόμαστε και εμείς "καλλιτέχνες" και δημιουργούμε τον δικό μας πίνακα για το δικαίωμα στην εκπαίδευση.
Όλες οι δημιουργίες συγκεντρώνονται σε ένα βιβλίο. Το βιβλίο των δικαιωμάτων μας, το οποίο μπορείτε να το δείτε κάνοντας κλικ στην παρακάτω εικόνα που είναι το εξώφυλλό του.
ή πατήστε στο Βιβλίο των Δικαιωμάτων
Στην ολομέλεια της τάξης συζητάμε:
-Τι κι αν είμαστε από διαφορετικά μέρη;
-Τι κι αν είμαστε από διαφορετικές χώρες;
-Τι κι αν μιλάμε διαφορετικές γλώσσες;
-Τι κι αν δεν είμαστε όλοι ίδιοι;
Προβληματίζουμε τα παιδιά:
-Αν χτίζατε μια χώρα από την αρχή, τι νομίζετε ότι θα έπρεπε να έχει για να ζήσουν και να αναπτυχθούν οι άνθρωποι;
Όλα τα παιδιά του κόσμου για να αναπτυχθούν χρειάζονται ένα σπίτι, μια οικογένεια, αγάπη, μόρφωση, ένα καθαρό περιβάλλον να ζουν σε αυτό, να μπορούν να χρησιμοποιούν καθαρό νερό, υγεία, και φυσικά τα παιδιά χρειάζονται τα παιχνίδια!!!
Τα δικαιώματα είναι κοινά για όλους μας!
Γινόμαστε κατάσκοποι του Δ και ψάχνουμε τις φωνές - συλλαβές για να σχηματίσουμε τη λέξη και να την καταχωρήσουμε στο βιβλίο των κατασκόπων.
Το κάθε σχολείο αναλαμβάνει να διακοσμήσει ένα μόνο γράμμα από τη λέξη "goodmorning" (καλημέρα) Εμείς διακοσμήσαμε το γράμμα "n"και αποφασίζουμε να στείλουμε το εξής:
Σχηματίζουμε έτσι τη λέξη "καλημέρα" συνεργατικά!
Παράλληλα ακούμε τους νέους μας φίλους να μας λένε καλημέρα στη γλώσσα τους και αποφασίζουμε να διακοσμήσουμε το καλημέρα στην Καταλανική γλώσσα.
Οι δημιουργίες αυτές αποτελούν μέρος μιας ταινίας που θα ολοκληρώσει την δράση αυτή.
Επεξεργαζόμαστε αναλυτικά τον πίνακα του P. Bruegel με τα παιχνίδια.
Παρατηρούμε τα παιχνίδια που έπαιζαν τα παλιά χρόνια. Προσπαθούμε να τα ανακαλύψουμε....
Κάποια από αυτά, τα παίζουμε και τώρα στην τάξη ή στην αυλή.
Ήρθε η ώρα να εμπλέξουμε τους γονείς στην αποστολή αυτή. Ζητάμε να βιντεοσκοπήσουν τον εαυτό τους εξιστορώντας μας ποιο ήταν το δικό τους αγαπημένο παιχνίδι, όταν ήταν και αυτοί παιδιά. Συγκεντρώνουμε τις παρουσιάσεις αυτές, τις βλέπουμε όλοι μαζί και ψηφίζουμε τη δημοφιλέστερη! Με 5 ψήφους αποφασίζουμε να στείλουμε στους εταίρους μας, το "κρυφτό", παιχνίδι που μας παρουσίασε η μαμά της Κωνσταντίνας! Το ίδιο κάνουν και όλα τα σχολεία και δημιουργούμε έναν ψηφιακό πίνακα (padlet) στον οποίο αναρτούμε τη δημοφιλέστερη παρουσίαση από κάθε σχολείο. Δίνουμε το λινκ στους γονείς, οι οποίοι μαζί με τα παιδιά τους, βλέπουν όλα τα παιχνίδια και ψηφίζουν ποιο τους άρεσε περισσότερο.
Εδώ πρέπει να αναφέρουμε ότι οι γονείς είναι και σε αυτό το έργο συμπαραστάτες και συνοδοιπόροι, έχοντας ενεργητικό ρόλο και εμείς τους ευχαριστούμε ιδιαίτερα για τη συνεργασία αυτή.
Μπορείτε να δείτε τα παιχνίδια αυτά στον παρακάτω σύνδεσμο:
Οργανώνουμε τηλεδιάσκεψη με όλους τους εταίρους μας για να παίξουμε όλοι μαζί, να χορέψουμε και να ανακαλύψουμε μία κρυμμένη εικόνα, που είναι η παρακάτω:
Και λίγο πριν ολοκληρωθεί και αυτήν η Αποστολή Τέχνης συμμετέχουμε όλοι μαζί σε μία STREAM Αποστολή, που έχει τίτλο: "Fires in the land of paintings" (Φωτιά στη χώρα των ζωγράφων)
Το STREAM είναι ακρωνύμιο των λέξεων Science, Technology, Reading, Engineering, Arts, Mathematics (Φυσική, Τεχνολογία, Ανάγνωση, Μηχανική, Τέχνες, Μαθηματικά).
Στην STREAM δραστηριότητα, δουλεύουμε συνεργατικά ανά δύο σχολεία όπως έχουμε κατανεμηθεί στις αρμοδιότητες του έργου. Η δράση ξεκινά με τον προγραμματισμό.
Σε μια διαδικτυακή συνάντηση με το συνεργαζόμενο σχολείο τα παιδιά τοποθετούν βέλη, (εναλλάξ τα σχολεία) για να σχηματίσουν την κατάλληλη διαδρομή μέχρι να φτάσουν στον τερματισμό της «αποστολής».
Το κάθε ζευγάρι σχολείων αναλαμβάνει να προγραμματίσει μία συγκεκριμένη αποστολή, που όλες μαζί ενωμένες (είναι πέντε, τόσες όσες και τα ζευγάρια σχολείων) εξιστορούν την STREAM αποστολή μας.
Η υπόθεση αφορά τη φωτιά που έπιασε στο μουσείο τέχνης. Τα μικρά ανθρωπάκια του Μιρό χρειάζονται τη βοήθεια μας! (που είχαμε δημιουργήσει στην προηγούμενη αποστολή τέχνης, δείτε εδώ για να θυμηθείτε, αλλά και εδώ τις φιγούρες μας ...αλλά Μιρό)
Το κάθε ζευγάρι σχολείων λοιπόν ακούει το μήνυμα βοήθειας που ζητάνε οι λιλιπούτειες φιγούρες του Μιρό και προγραμματίζουν την αποστολή.
Η 1η αποστολή αφορά τον τρόπο που πρέπει να βρούμε για να σβήσει η φωτιά. (Τechnology - Mathematics - Reading Writing)
Η 2η αποστολή αφορά το πως μπορούμε να φτιάξουμε ένα μουσείο εφόσον το μουσείο των ζωγράφων κάηκε. (Engineering)
Η 3η αποστολή αφορά τον τρόπο που πρέπει να βρούμε για να ανακαλύψουμε καθαρό νερό. (Science - Art)
Η 4η αποστολή αφορά τη δημιουργία ενός μονοπατιού με αριθμημένες πέτρες. Μια και οι ζωγράφοι δημιουργούν χρώματα με φυσικά υλικά, πρέπει να φτιάξουμε αυτό το μονοπάτι που θα μας οδηγήσει στο δάσος για να συλλέξουμε και εμείς φυσικά υλικά (Math - Art)
Τέλος η 5η αποστολή αφορά τη δημιουργία χρωμάτων και τις μίξεις αυτών, για να δημιουργήσουμε εκ νέου πίνακες ζωγραφικής που θα κοσμούν τους τείχους του νέου μας μουσείου! (Science - Art)
Στη συνέχεια και αφού ολοκληρώθηκε ο προγραμματισμός, ανακαλύψαμε τρόπους για να δημιουργήσουμε χρώματα.
και στο τέλος ζωγραφίσαμε με αυτά, δημιουργώντας νέα έργα τέχνης για το μουσείο μας
και έτσι ολοκληρώθηκε η STREAM αποστολή μας με την οποία έκλεισε και η 3η αποστολή τέχνης.
Μπορείτε να δείτε πατώντας στον παρακάτω σύνδεσμο όλη τη STREAM δράση μας.
Και κάπως έτσι τελειώνει άλλη μία αποστολή που εμπλέκει τον ζωγράφο P. Bruengel με τα δικαιώματα των παιδιών, τα εργαστήρια δεξιοτήτων αλλά και το STREAM στην τάξη.
Μείνετε συντονισμένοι, έρχεται το 4ο τεύχος του etwinning περιοδικού μας, για να ολοκληρωθεί και επίσημα και αυτή η αποστολή τέχνης!
Ξέρετε εσείς!!!