eTwinning "Tell, Teach, Include"

Το Νηπιαγωγείο μας συμμετέχει σε  ένα νέο eTwinning έργο, με τίτλο 

"Tell, Teach, Include"
 
μαζί με 6 σχολεία της Ελλάδας και 6 της Τουρκίας.




«Αν πεις, ξεχνάω, αν διδάσκεις, θυμάμαι,
 αν συμμετέχεις, μαθαίνω» 
(Benjamin Franklin)


Σχεδιάζουμε να υλοποιήσουμε το έργο μας αντλώντας έμπνευση από αυτό το όμορφο ρητό του Βενιαμίν Φραγκλίνου. Το έργο μας στοχεύει να βοηθήσει τα τυπικά αναπτυσσόμενα παιδιά να καθοδηγήσουν τα παιδιά με ιδιαιτερότητες και μαθησιακές εκπαιδευτικές ανάγκες σε δραστηριότητες. Οι μαθητές θα εργαστούν μαζί σε ποικίλες δραστηριότητες μέσα από την τέχνη, τη μουσική, τα παραμύθια και τις δραστηριότητες παιχνιδιού. Στο έργο θα χρησιμοποιηθεί η μέθοδος διδασκαλίας κατά την οποία τα παιδιά μαθαίνουν από τους συνομηλίκους τους.

Στο παρακάτω padlet μπορείτε να δείτε τις συμμετοχές των σχολείων που συμμετέχουν. Κάντε κλικ στον σύνδεσμο  για να το δείτε: 
 

Πρώτα απ' όλα ενημερώνουμε τους γονείς και παίρνουμε την έγκρισή τους . 

και όλοι οι εκπαιδευτικοί συμμετέχουμε σε μία διαδικτυακή συνάντηση για να γνωριστούμε και να οργανώσουμε τη δομή του έργου.



Μπορείτε να δείτε στην παρακάτω εικόνα το χρονοδιάγραμμα  των δράσεων του έργου μας




Γονείς, παιδιά και εκπαιδευτικοί συμμετέχουμε σε ερωτηματολόγια  για να εξάγουμε τα αποτελέσματα της αρχικής άποψης και εικόνας που έχουμε για το eTwinning   έργο μας! 


Ετοιμάζουμε λοιπόν ωραίες δράσεις 
με τους υπέροχους μαθητές μας! 

Γιαυτό ...μείνετε συντονισμένοι....

Ξέρετε εσείς....

Τσικνοπέμπτη στην τάξη μας

Η Τσικνοπέμπτη έφτασε. Στην ολομέλεια της τάξης συζητάμε με τα παιδιά για το τι νομίζουν ότι είναι αυτή ημέρα.


-Την Τσικνοπέμπτη  ψήνουμε και τρώμε...

-Ο καπνός  από τη φωτιά  που ψήνουμε  λέγεται τσίκνα, γι' αυτό  και λέγεται  Τσικνοπέμπτη  αυτή η μέρα...

-Την Τσικνοπέμπτη πάμε στην ταβέρνα....λένε τα παιδιά. 

Αποφασίζουμε λοιπόν να πάμε  στην ταβέρνα  στην Τσικνοπέμπτη.

Σε ποια ταβέρνα όμως;

Αποφασίζουμε να φτιάξουμε τη δική μας ταβέρνα!

Και το όνομα αυτής: ταβέρνα "ο Βλάχος"

Τη γράφουμε και σας την παρουσιάζουμε


τι θα χρειαστούμε;


τα παιδιά λένε:

-Θα χρειαστούμε να έχουμε κρέατα για  να ψήσουμε

-Θα χρειαστούμε και πατάτες

-και ψωμάκι 

-και σαλάτα 

Συζητάμε  ότι πρέπει να ετοιμάσουμε έναν τιμοκατάλογο  για να συγκεντρώσουμε όλα αυτά που θα έχει η ταβέρνα μας,   για να μπορεί κάποιος να παραγγείλει.


Σας παρουσιάζουμε τον τιμοκατάλογο της ταβέρνας "ο Βλάχος"

Ώρα να ετοιμάσουμε  τα υλικά

Κάρβουνα


 τα κρεατικά  που θα ψηθούν






Ετοιμάζουμε την ταβέρνα. Τραπεζομάντηλα αλλά και λουλούδια διακοσμούν το τραπέζια του "Βλάχου"


Μοιράζουμε ρόλους. Κάποιος γίνεται ο σεφ, κάποιος   ψήστης, κάποιοι  σερβιτόροι, βοηθοί σερβιτόρων,  και οι υπόλοιποι γίνονται οι οικογένειες που θα πάνε στην ταβέρνα να τσικνίσουν.

Όλα είναι έτοιμα. Η ταβέρνα ανοίγει  και οι πελάτες έρχονται. Οι σερβιτόροι τους καλωσορίζουν και παίρνουν παραγγελία.




και ο ψήστης πιάνει δουλειά, 
με το άγρυπνο βλέμμα του σεφ να ελέγχει τα πάντα.






καλή όρεξη λοιπόν!


Και άντε πάλι από την αρχή, Οι ρόλοι αλλάζουν και τα παιδιά απολαμβάνουν το παιχνίδι.....


....και έτσι παίζοντας , μάθαμε τι είναι η ταβέρνα, 
ποιοι δουλεύουν εκεί,
και  τι τρώμε την Τσικνοπέμπτη!!!..... 


Καλές Απόκριες σε όλους!!!

Μίλα Τώρα

Από το 2013 και με αφορμή την 6η Μαρτίου Σχολική Ημέρα Ενάντια στην Ενδοσχολική Βία και Εκφοβισμό "Το Χαμόγελο του Παιδιού" και το "YouSmile" πραγματοποιεί την σχολική δράση "Μίλα Τώρα". Με βασικό μήνυμα το «ΜΙΛΑ ΤΩΡΑ» τα σχολεία και τα παιδιά συμμετέχουν και δημιουργούν το δικό τους μήνυμα ενάντια στο Bullying.

(Όλες οι δράσεις γίνονται στο πλαίσιο της θεσμοθετημένης συνεργασίας του "Χαμόγελου του Παιδιού" με το Υπουργείο Παιδείας,  Θρησκευμάτων και Αθλητισμού και μέσα από το εγκεκριμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής με τίτλο «ΓΙΝΟΜΑΙ ΕΘΕΛΟΝΤΗΣ-ΥΠΕΡΑΣΠΙΖΟΜΑΙ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΜΟΥ» (Φ.2.1/ΜΓ/75735/120154/Δ7).) 


 Έτσι και εμείς! Αποφασίζουμε να συμμετάσχουμε στην εκστρατεία αυτή  και να επεξεργαστούμε παράλληλα  στην τάξη το θέμα αυτό μέσα διάφορες δράσεις!
Βλέπουμε μια παρουσίαση   για το σχολικό εκφοβισμό και την ενδοσχολική  βία  και συζητάμε για αυτά.


Μπορείτε να πατήσετε εδώ για να δείτε όλη την παρουσίαση. 

Καταλήγουμε σε συμπεράσματα. 
-Δεν είναι ωραίο να χτυπάμε τους άλλους.
 -Ούτε να τους κοροϊδεύουμε. 
-Πρέπει να είμαστε φίλοι.
 -Είναι πιο ωραίο να παίζουμε όλοι μαζί αγαπημένοι.


Διαβάζουμε το παραμύθι: "Η μέρα που έγινα και εγώ λύκος" 


Λίγα λόγια για την ιστορία αυτή:  Ένα κορίτσι δέχεται εκφοβισμό και λεκτική βία και φοβάται να πάει σχολείο. Σωματοποιεί τον φόβο της, δυσκολεύεται να τον μοιραστεί με τη μητέρα της πιστεύοντας ότι θα πάψει να υφίσταται, αλλά δεν κατορθώνει τίποτα. Όταν μια μέρα αποφασίζει να νικήσει τον φόβο της, κάνει σε ένα άλλο παιδί αυτό ακριβώς που της έκαναν: εκφοβίζει, φέρεται επιθετικά, με αναίδεια. Η αγέλη αμέσως υποχωρεί μπροστά στη συμπεριφορά της∙ την αποδέχεται. Η λεκτική επίθεση σε αδύναμο είναι ο κοινός κώδικας που μοιράζονται πια, ένα διαβατήριο ότι “ανήκεις σ’ εμάς”. Η Σαρλότ όμως έχει την ενσυναίσθηση και τη δεξιότητα να αποκηρύξει αυτήν την συμπεριφορά, να απαρνηθεί την αποδοχή της Άγκνες και της αγέλης της και να δώσει χείρα βοηθείας στον Σάιμον. Να κάνει δηλαδή αυτό που δεν έκανε κανείς με εκείνη.   

Τα παιδιά μέσα από το παραμύθι αυτό  μπορούν να αντιληφθούν την πραγματικότητα και να δουν τις δύο όψεις της, που μπορεί να έχουν είτε 
ζήσει ή που είναι πιθανό να ζήσουν  τα ίδια ή κάποιος/-α άλλος-η μπροστά τους, δίπλα τους.

Στην ολομέλεια της τάξης ΄συζητάμε  και αποφασίζουμε να ετοιμάσουμε ένα μήνυμα  για να μπορούν να το ακούσουν όλα τα παιδιά που πηγαίνουν σχολείο. Ετοιμάζουμε λοιπόν το δικό μας ραδιοφωνικό μήνυμα ενάντιά στο σχολικό εκφοβισμό και την ενδοσχολική βία.

Ακούστε μας!!!



Μπορείτε  να δείτε την ανάρτηση  στη σελίδα του ΜΙΛΑ ΤΩΡΑ  για το Νηπιαγωγείο μας 



Και δεν σταματάμε εδώ!

Προγραμματίζουμε διαδρομές με  το ρομποτάκι μας,  τη beebot και την οδηγούμε σε διαδρομές να ανακαλύψει τα γράμματα του 
"ΜΙΛΑ ΤΩΡΑ"


και δηλώνουμε παράλληλα συμμετοχή στην Εβδομάδα Κώδικα. Δείτε εδώ κι άλλες δράσεις που υλοποιήσαμε για την Εβδομάδα Κώδικα.


Πήραμε και πιστοποιητικό!!!



Ολοκληρώνουμε τις δράσεις μας με Θέατρο Σκιών
!!!
 
Τα παιδιά αναλαμβάνουν ρόλους. Του θύτη και του θύματος! 

Και μας παρουσιάζουν σκηνές  που θα μπορούσαν να συμβούν! 

Τα φώτα κλείνουν και η παράσταση ξεκινά...!!!




και  όλοι μαζί φωνάζουμε δυνατά

ΜΙΛΑ ΤΩΡΑ



ΜΙΛΑ ΤΩΡΑ