Etwinning "Art missions#skillslabs"

Η πέμπτη Αποστολή Τέχνης (ArtMissions) αφορά τον Salvator Dali (Σαλβαντόρ Νταλί)


Τις δράσεις για την Αποστολή αυτήν ανέλαβε το σχολείο της Ελληνοαγγλικής  σε συνεργασία με το σχολείο της Πολωνίας.

Ξεκινώντας λοιπόν  τις δράσεις μας για τον Salvator Dali μαθαίνουμε πληροφορίες για τον ίδιο και τα έργα του.













Παρακολουθούμε σχετικά βίντεο 





Το κυριότερο όμως που μαθαίνουμε είναι ότι ο Νταλί πίστευε ότι το να κάνεις λάθη αποτελεί εγγύηση για τη ζωή Τα λάθη δεν μπορούμε να τα αποφύγουμε εντελώς ό,τι και αν κάνουμε. Αυτό που έχει μεγαλύτερη σημασία είναι η αντίδρασή μας μετά. Τα περισσότερα, αν όχι όλα, από τα λάθη μας, μπορούν να αποτελέσουν εξαιρετικές ευκαιρίες μάθησης.

Η ζωή έχει να κάνει με το να κάνεις λάθη και να μαθαίνεις από αυτά!
Συζητάμε λοιπόν με τα παιδιά στην ολομέλεια της τάξης σχετικά  για να κατανοήσουν ότι όλοι κάνουμε λάθη και ότι μέσα από αυτά μαθαίνουμε.


Και ζωγραφίζουμε βήμα βήμα τους δικούς μας σουρεαλιστικούς πίνακες με πουλιά! 














Επόμενη δράση μας είναι να προσπαθήσουμε να μάθουμε από τα λάθη μας χρησιμοποιώντας το εργαλείο Στρατηγικής Μάθησης: "Μοιράζομαι και Συγκρίνω" Η συγκεκριμένη στρατηγική αναπτύσσεται σε 3 στάδια:
Στο πρώτο στάδιο παρουσιάζουμε στην ολομέλεια, ένα από τα σχέδια του Νταλί   και στη συνέχεια τα παιδιά ατομικά προσπαθούν να το ζωγραφίσουν με τον ίδιο τρόπο. Παρουσιάσαμε ρολόγια και πεταλούδες.



Στο δεύτερο στάδιο ορίζουμε τα παιδιά σε ζευγάρια.  Τα παιδιά συγκρίνουν τα σχέδιά τους, εντοπίζουν ομοιότητες και διαφορές και συζητούν τυχόν αλλαγές  που πρέπει να γίνουν στα ατομικά τους σχέδια.

Στο τρίτο στάδιο τα παιδιά που έκαναν αλλαγές στα αρχικά τους σχέδια, τα παρουσιάζουν στην ολομέλεια προσπαθώντας να περιγράψουν όσο γίνεται πιο  λεπτομερώς για το πως ξεκίνησε και το πως κατέληξε.


Όλα τα σχολεία του έργου χρησιμοποίησαν το συγκεκριμένο εργαλείο  Στρατηγικής Μάθησης  και τα αποτελέσματα αυτών,  τα υπεύθυνα σχολεία  και συγκεκριμένα το σχολείο της Πολωνίας, τα συγκέντρωσαν σε ένα ηλεκτρονικό βιβλίο που μπορείτε να το δείτε πατώντας εδώ



Επόμενη δράση μας είναι να δημιουργήσουμε όλοι μαζί μία συνεργατική αφίσα με το σλόγκαν το Νταλί για τα λάθη: 

"Mistakes are almost always of a sacred nature. Never try to correct them.   Salvador Dali"

Το κάθε σχολείο αναλαμβάνει 2 γράμματα από το παραπάνω σλόγκαν  και τα διακοσμεί όπως θέλουν τα παιδιά. Εμείς αναλάβαμε τα γράμματα Α και C 



Παράλληλα το σχολείο μας αναλαμβάνει να κατασκευάσει με διάφορα υλικά ένα από τα σύμβολα του Νταλί. Τα παιδιά αποφάσισαν να φτιάξουν ένα ρολόι. Με ζωγραφική, κολλάζ, χαρτόνια, πλαστελίνη, τα παιδιά δημιουργούν  ένα μοναδικό χειροποίητο ρολόι!


Το ίδιο κάνουν και τα υπόλοιπα σχολεία - συνεργάτες δημιουργώντας και άλλα από τα σύμβολα του Νταλί, όπως πεταλούδες, πουλιά κλπ. 
Όλες οι δημιουργίες αυτές προστίθενται στην συνεργατική μας αφίσα!

Και σας παρουσιάζουμε  την συνεργατική αφίσα με το σλόγκαν που πρέσβευε ο Νταλί.




Όλες οι δημιουργίες - σύμβολα  του Νταλί, συγκεντρώνονται από  τα υπεύθυνα σχολεία  και συγκεκριμένα  το σχολείο της Ελληνοαγγλικής  Σχολής , δημιουργεί  μία εικονική έκθεση την  οποία μπορείτε να δείτε πατώντας εδώ (Χρησιμοποιήστε τα βελάκια για να μεταφέρεστε  στα δωμάτια της έκθεσης μας)


Επόμενη δραστηριότητά μας είναι να ασχοληθούμε με τα Pixel Art σχέδια

Η pixel art είναι μια μορφή ψηφιακής τέχνης που σχεδιάζεται με λογισμικό γραφικών όπου οι εικόνες κατασκευάζονται χρησιμοποιώντας pixels  (κουτάκια) ως το μοναδικό δομικό στοιχείο.

Τα παιδιά χρησιμοποιώντας τον κωδικό "Color -by-number" χρωματίζουν το πλέγμα με τα pixels σε  φύλλα εργασίας pixel art με διάσημα σύμβολα του Νταλί για να ανακαλύψουν ποια σύμβολα κρύβονται σε αυτά.



Οργανώνουμε τηλεδιάσκεψη με τα παιδιά των άλλων σχολείων για να παίξουμε και να διασκεδάσουμε  με τον Νταλί. Ετοιμάσαμε το χαρακτηριστικό μουστάκι του, το φορέσαμε μαζί με το πιο λαμπερό μας χαμόγελο  και απολαμβάνουμε παιχνίδια και μπόλικο χορό  με τους φίλους - συνεργάτες  στο έργο μας!



Σε όλη τη διάρκεια που μιλάμε για τον ζωγράφο αυτόν, παίζουμε και εκπαιδευτικά on line παιχνίδια στον υπολογιστή της τάξης!




Κάπως έτσι ολοκληρώνουμε την ενασχόλησή μας  με τον Σαλβαντόρ Νταλί, μαθαίνοντας κάτι πολύ πολύ σπουδαίο: 


Όλοι, και οι μεγάλοι ακόμη,  κάνουν λάθη.

Ότι συνήθως δεν είναι κακό να κάνουμε λάθη.

Ότι αυτό που έχει σημασία είναι το τι κάνουμε με τα λάθη μας .  

Ότι μπορούμε να τα παρατήσουμε

 ή να προσπαθήσουμε να μάθουμε από αυτά.




eTwinning "Tell, Teach, Include"

Το Νηπιαγωγείο μας συμμετέχει σε  ένα νέο eTwinning έργο, με τίτλο 

"Tell, Teach, Include"
 
μαζί με 6 σχολεία της Ελλάδας και 6 της Τουρκίας.




«Αν πεις, ξεχνάω, αν διδάσκεις, θυμάμαι,
 αν συμμετέχεις, μαθαίνω» 
(Benjamin Franklin)


Σχεδιάζουμε να υλοποιήσουμε το έργο μας αντλώντας έμπνευση από αυτό το όμορφο ρητό του Βενιαμίν Φραγκλίνου. Το έργο μας στοχεύει να βοηθήσει τα τυπικά αναπτυσσόμενα παιδιά να καθοδηγήσουν τα παιδιά με ιδιαιτερότητες και μαθησιακές εκπαιδευτικές ανάγκες σε δραστηριότητες. Οι μαθητές θα εργαστούν μαζί σε ποικίλες δραστηριότητες μέσα από την τέχνη, τη μουσική, τα παραμύθια και τις δραστηριότητες παιχνιδιού. Στο έργο θα χρησιμοποιηθεί η μέθοδος διδασκαλίας κατά την οποία τα παιδιά μαθαίνουν από τους συνομηλίκους τους.

Στο παρακάτω padlet μπορείτε να δείτε τις συμμετοχές των σχολείων που συμμετέχουν. Κάντε κλικ στον σύνδεσμο  για να το δείτε: 
 

Πρώτα απ' όλα ενημερώνουμε τους γονείς και παίρνουμε την έγκρισή τους . 

και όλοι οι εκπαιδευτικοί συμμετέχουμε σε μία διαδικτυακή συνάντηση για να γνωριστούμε και να οργανώσουμε τη δομή του έργου.



Μπορείτε να δείτε στην παρακάτω εικόνα το χρονοδιάγραμμα  των δράσεων του έργου μας




Γονείς, παιδιά και εκπαιδευτικοί συμμετέχουμε σε ερωτηματολόγια  για να εξάγουμε τα αποτελέσματα της αρχικής άποψης και εικόνας που έχουμε για το eTwinning   έργο μας! 


Ετοιμάζουμε λοιπόν ωραίες δράσεις 
με τους υπέροχους μαθητές μας! 

Γιαυτό ...μείνετε συντονισμένοι....

Ξέρετε εσείς....

Τσικνοπέμπτη στην τάξη μας

Η Τσικνοπέμπτη έφτασε. Στην ολομέλεια της τάξης συζητάμε με τα παιδιά για το τι νομίζουν ότι είναι αυτή ημέρα.


-Την Τσικνοπέμπτη  ψήνουμε και τρώμε...

-Ο καπνός  από τη φωτιά  που ψήνουμε  λέγεται τσίκνα, γι' αυτό  και λέγεται  Τσικνοπέμπτη  αυτή η μέρα...

-Την Τσικνοπέμπτη πάμε στην ταβέρνα....λένε τα παιδιά. 

Αποφασίζουμε λοιπόν να πάμε  στην ταβέρνα  στην Τσικνοπέμπτη.

Σε ποια ταβέρνα όμως;

Αποφασίζουμε να φτιάξουμε τη δική μας ταβέρνα!

Και το όνομα αυτής: ταβέρνα "ο Βλάχος"

Τη γράφουμε και σας την παρουσιάζουμε


τι θα χρειαστούμε;


τα παιδιά λένε:

-Θα χρειαστούμε να έχουμε κρέατα για  να ψήσουμε

-Θα χρειαστούμε και πατάτες

-και ψωμάκι 

-και σαλάτα 

Συζητάμε  ότι πρέπει να ετοιμάσουμε έναν τιμοκατάλογο  για να συγκεντρώσουμε όλα αυτά που θα έχει η ταβέρνα μας,   για να μπορεί κάποιος να παραγγείλει.


Σας παρουσιάζουμε τον τιμοκατάλογο της ταβέρνας "ο Βλάχος"

Ώρα να ετοιμάσουμε  τα υλικά

Κάρβουνα


 τα κρεατικά  που θα ψηθούν






Ετοιμάζουμε την ταβέρνα. Τραπεζομάντηλα αλλά και λουλούδια διακοσμούν το τραπέζια του "Βλάχου"


Μοιράζουμε ρόλους. Κάποιος γίνεται ο σεφ, κάποιος   ψήστης, κάποιοι  σερβιτόροι, βοηθοί σερβιτόρων,  και οι υπόλοιποι γίνονται οι οικογένειες που θα πάνε στην ταβέρνα να τσικνίσουν.

Όλα είναι έτοιμα. Η ταβέρνα ανοίγει  και οι πελάτες έρχονται. Οι σερβιτόροι τους καλωσορίζουν και παίρνουν παραγγελία.




και ο ψήστης πιάνει δουλειά, 
με το άγρυπνο βλέμμα του σεφ να ελέγχει τα πάντα.






καλή όρεξη λοιπόν!


Και άντε πάλι από την αρχή, Οι ρόλοι αλλάζουν και τα παιδιά απολαμβάνουν το παιχνίδι.....


....και έτσι παίζοντας , μάθαμε τι είναι η ταβέρνα, 
ποιοι δουλεύουν εκεί,
και  τι τρώμε την Τσικνοπέμπτη!!!..... 


Καλές Απόκριες σε όλους!!!