Βράβευση του νηπιαγωγείου μας στο σχολικό διαγωνισμό GOBI FISH 2023-2024

Το νηπιαγωγείο μας συμμετείχε για πρώτη φορά μαζί με άλλα 8 νηπιαγωγεία του Δήμου Παγγαίου  στον σχολικό διαγωνισμό του Gobi Fish 2023-2024. Σκοπός του διαγωνισμού ήταν οι μικροί μας μαθητές να μάθουν πως γίνεται η σωστή ανακύκλωση των υλικών χρησιμοποιώντας τον Gobi Fish ως εργαλείο μάθησης.
Αν και κλήθηκε  να συλλέξει πρώτο κουτάκια αλουμινίου και πλαστικά καπάκια κατάφερε ωστόσο να διακριθεί στη δεύτερη θέση! Χαρήκαμε όλοι πάρα πολύ μαθητές και εκπαιδευτικοί!


Ευχαριστούμε πολύ τους υπέροχους γονείς του νηπιαγωγείου μας,
που στηρίζουν την κάθε δράση μας, τους μαθητές και τους συναδέλφους μας από το Δημοτικό, τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων του Δημοτικού και Νηπιαγωγείου Αμισιανών για την ανεκτίμητη βοήθειά του , τον Πολιτιστικό Σύλλογο καθώς και όλους τους δημότες του χωριού μας.


Άλλωστε ο εθελοντισμός και η οικολογική ενσυναίσθηση ,
είναι τα ωραιότερα μαθήματα που μπορούμε να αποκομίσουμε όλοι
μαθητές , εκπαιδευτικοί ,
γονείς και δημότες του χωριού μας!

eTwinning "Tell, Teach, Include"

 Η πρώτη δράση  του eTwinning  έργου μας  λέγεται: 

"My colorful World" 

Oργανώνουμε τηλεδιάσκεψη με όλα τα σχολεία - εταίρους. Στην συνάντηση αυτή όλοι συστηνόμαστε και λέμε από ποιο σχολείο είμαστε. Τον ρόλο αυτό από εμάς ανέλαβε η Κυριακή Μαρίνα που με περισσό θάρρος και λαμπερό χαμόγελο χαιρέτισε όλα τα παιδιά! 

Μετά τις συστάσεις, παρακολουθούμε από 2 σχολεία δύο αντίστοιχες δραστηριότητες. Από αυτές τα παιδιά θα επιλέξουν με ποια τεχνική  θα ασχοληθούν. Την πρώτη δραστηριότητα μας την παρουσιάζει το 3ο Νηπιαγωγείο Ρεθύμνου και αφορά ζωγραφική σύμφωνα με την τεχνική του Μιρό. Την δεύτερη δραστηριότητα  την παρουσιάζει το 11ο Νηπιαγωγείο Χίου και αφορά την τεχνική του κολλάζ


Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν και με τις δύο αυτές παρουσιάσεις. Επιλέγουν να πραγματοποιήσουν την τεχνική του Μιρό μια και είναι γνωστή και αγαπημένη παιγνιώδης τεχνική από το πρώτο  eTwinning  έργο, που υλοποιούμε το "Art Missions#Skills Labs"

Παίρνουν λοιπόν το ζάρι και ζωγραφίζουν αυτό που τους δείχνει ο αριθμός στο ζάρι.


Ένα ακόμη "ανθρωπάκι"  του Μιρό προστίθεται στη συλλογή μας!


Δείτε στο παρακάτω βίντεο τον τρόπο υλοποίησης αυτής της δραστηριότητας,  η οποία μας άρεσε πολύ πολύ!!!



Μπορείτε να κάνετε κλικ στον παρακάτω σύνδεσμο και να δείτε το 
padlet αυτής της δράσης από όλα τα σχολεία!

Παράλληλα όμως ετοιμάζουμε ένα συνεργατικό κολλάζ με τον τίτλο του έργου. Το κάθε σχολείο επιλέγει να στολίζει με όποιο τρόπο θέλει ένα γράμμα από τον τίτλο. Όλα πρέπει να είναι σε κόκκινη μορφή. Εμείς επιλέγουμε το γράμμα Τ  από την πρώτη λέξη του τίτλου "Teach".  




Από βδομάδα   οργανώνουμε την δεύτερη τηλεδιάσκεψη  με τους νέους μας φίλους και ανυπομονούμε γι αυτό!

Εσείς;

Etwinning "Art missions#skillslabs"

Η πέμπτη Αποστολή Τέχνης (ArtMissions) αφορά τον Salvator Dali (Σαλβαντόρ Νταλί)


Τις δράσεις για την Αποστολή αυτήν ανέλαβε το σχολείο της Ελληνοαγγλικής  σε συνεργασία με το σχολείο της Πολωνίας.

Ξεκινώντας λοιπόν  τις δράσεις μας για τον Salvator Dali μαθαίνουμε πληροφορίες για τον ίδιο και τα έργα του.













Παρακολουθούμε σχετικά βίντεο 





Το κυριότερο όμως που μαθαίνουμε είναι ότι ο Νταλί πίστευε ότι το να κάνεις λάθη αποτελεί εγγύηση για τη ζωή Τα λάθη δεν μπορούμε να τα αποφύγουμε εντελώς ό,τι και αν κάνουμε. Αυτό που έχει μεγαλύτερη σημασία είναι η αντίδρασή μας μετά. Τα περισσότερα, αν όχι όλα, από τα λάθη μας, μπορούν να αποτελέσουν εξαιρετικές ευκαιρίες μάθησης.

Η ζωή έχει να κάνει με το να κάνεις λάθη και να μαθαίνεις από αυτά!
Συζητάμε λοιπόν με τα παιδιά στην ολομέλεια της τάξης σχετικά  για να κατανοήσουν ότι όλοι κάνουμε λάθη και ότι μέσα από αυτά μαθαίνουμε.


Και ζωγραφίζουμε βήμα βήμα τους δικούς μας σουρεαλιστικούς πίνακες με πουλιά! 














Επόμενη δράση μας είναι να προσπαθήσουμε να μάθουμε από τα λάθη μας χρησιμοποιώντας το εργαλείο Στρατηγικής Μάθησης: "Μοιράζομαι και Συγκρίνω" Η συγκεκριμένη στρατηγική αναπτύσσεται σε 3 στάδια:
Στο πρώτο στάδιο παρουσιάζουμε στην ολομέλεια, ένα από τα σχέδια του Νταλί   και στη συνέχεια τα παιδιά ατομικά προσπαθούν να το ζωγραφίσουν με τον ίδιο τρόπο. Παρουσιάσαμε ρολόγια και πεταλούδες.



Στο δεύτερο στάδιο ορίζουμε τα παιδιά σε ζευγάρια.  Τα παιδιά συγκρίνουν τα σχέδιά τους, εντοπίζουν ομοιότητες και διαφορές και συζητούν τυχόν αλλαγές  που πρέπει να γίνουν στα ατομικά τους σχέδια.

Στο τρίτο στάδιο τα παιδιά που έκαναν αλλαγές στα αρχικά τους σχέδια, τα παρουσιάζουν στην ολομέλεια προσπαθώντας να περιγράψουν όσο γίνεται πιο  λεπτομερώς για το πως ξεκίνησε και το πως κατέληξε.


Όλα τα σχολεία του έργου χρησιμοποίησαν το συγκεκριμένο εργαλείο  Στρατηγικής Μάθησης  και τα αποτελέσματα αυτών,  τα υπεύθυνα σχολεία  και συγκεκριμένα το σχολείο της Πολωνίας, τα συγκέντρωσαν σε ένα ηλεκτρονικό βιβλίο που μπορείτε να το δείτε πατώντας εδώ



Επόμενη δράση μας είναι να δημιουργήσουμε όλοι μαζί μία συνεργατική αφίσα με το σλόγκαν το Νταλί για τα λάθη: 

"Mistakes are almost always of a sacred nature. Never try to correct them.   Salvador Dali"

Το κάθε σχολείο αναλαμβάνει 2 γράμματα από το παραπάνω σλόγκαν  και τα διακοσμεί όπως θέλουν τα παιδιά. Εμείς αναλάβαμε τα γράμματα Α και C 



Παράλληλα το σχολείο μας αναλαμβάνει να κατασκευάσει με διάφορα υλικά ένα από τα σύμβολα του Νταλί. Τα παιδιά αποφάσισαν να φτιάξουν ένα ρολόι. Με ζωγραφική, κολλάζ, χαρτόνια, πλαστελίνη, τα παιδιά δημιουργούν  ένα μοναδικό χειροποίητο ρολόι!


Το ίδιο κάνουν και τα υπόλοιπα σχολεία - συνεργάτες δημιουργώντας και άλλα από τα σύμβολα του Νταλί, όπως πεταλούδες, πουλιά κλπ. 
Όλες οι δημιουργίες αυτές προστίθενται στην συνεργατική μας αφίσα!

Και σας παρουσιάζουμε  την συνεργατική αφίσα με το σλόγκαν που πρέσβευε ο Νταλί.




Όλες οι δημιουργίες - σύμβολα  του Νταλί, συγκεντρώνονται από  τα υπεύθυνα σχολεία  και συγκεκριμένα  το σχολείο της Ελληνοαγγλικής  Σχολής , δημιουργεί  μία εικονική έκθεση την  οποία μπορείτε να δείτε πατώντας εδώ (Χρησιμοποιήστε τα βελάκια για να μεταφέρεστε  στα δωμάτια της έκθεσης μας)


Επόμενη δραστηριότητά μας είναι να ασχοληθούμε με τα Pixel Art σχέδια

Η pixel art είναι μια μορφή ψηφιακής τέχνης που σχεδιάζεται με λογισμικό γραφικών όπου οι εικόνες κατασκευάζονται χρησιμοποιώντας pixels  (κουτάκια) ως το μοναδικό δομικό στοιχείο.

Τα παιδιά χρησιμοποιώντας τον κωδικό "Color -by-number" χρωματίζουν το πλέγμα με τα pixels σε  φύλλα εργασίας pixel art με διάσημα σύμβολα του Νταλί για να ανακαλύψουν ποια σύμβολα κρύβονται σε αυτά.



Οργανώνουμε τηλεδιάσκεψη με τα παιδιά των άλλων σχολείων για να παίξουμε και να διασκεδάσουμε  με τον Νταλί. Ετοιμάσαμε το χαρακτηριστικό μουστάκι του, το φορέσαμε μαζί με το πιο λαμπερό μας χαμόγελο  και απολαμβάνουμε παιχνίδια και μπόλικο χορό  με τους φίλους - συνεργάτες  στο έργο μας!



Σε όλη τη διάρκεια που μιλάμε για τον ζωγράφο αυτόν, παίζουμε και εκπαιδευτικά on line παιχνίδια στον υπολογιστή της τάξης!




Κάπως έτσι ολοκληρώνουμε την ενασχόλησή μας  με τον Σαλβαντόρ Νταλί, μαθαίνοντας κάτι πολύ πολύ σπουδαίο: 


Όλοι, και οι μεγάλοι ακόμη,  κάνουν λάθη.

Ότι συνήθως δεν είναι κακό να κάνουμε λάθη.

Ότι αυτό που έχει σημασία είναι το τι κάνουμε με τα λάθη μας .  

Ότι μπορούμε να τα παρατήσουμε

 ή να προσπαθήσουμε να μάθουμε από αυτά.