Μετάβαση στο Δημοτικό Σχολείο

Κάθε χρόνο τέτοια εποχή ξεκινάει, αν δεν έχει ήδη ξεκινήσει, η προετοιμασία των νηπίων για την ομαλή μετάβασή τους από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό σχολείο. Όπως κάθε μεταβατικό στάδιο, η περίοδος αυτή είναι μια περίοδος σημαντικών αλλαγών για τη ζωή του παιδιού αλλά και όλης της οικογένειας.



Η κάθε μεταβατική περίοδος είναι μια «γέφυρα» από μια κατάσταση της ζωής μας σε μία άλλη και επηρεάζει όλη την οικογένεια.


Ήρθε  λοιπόν η ώρα  τα νήπια  να επισκεφτούν το Δημοτικό Σχολείο.  Ξεκινήσαμε να  προετοιμαζόμαστε λίγες μέρες νωρίτερα. Συζητήσαμε με τα παιδιά τι περιμένουν να δουν στο Δημοτικό Σχολείο και πως αυτά φαντάζονται  αυτή τη νέα "κατάσταση" Ταυτόχρονα  όλα μαζί τα παιδιά ετοιμάζουν μία αφίσα  για να τη δώσουν ως το δικό τους δώρο  κατά την επίσκεψη τους στο Δημοτικό και σας την παρουσιάζουμε.
 


Και αφού προετοιμαστήκαμε κατάλληλα επισκεφτήκαμε το Δημοτικό Σχολείο και συγκεκριμένα την Α΄ τάξη  με  υπεύθυνο δάσκαλο  Κ. Στέργιο Παρίζα. Οι μαθητές της πρώτης και ο δάσκαλός τους, απάντησαν σε όλες τις ερωτήσεις των νηπίων. Τα νήπια παρατήρησαν ομοιότητες και διαφορές από την τάξη του Νηπιαγωγείου και άκουσαν  τους "μεγάλους" μαθητές να διαβάζουν το μάθημα της ημέρας . 



Στη συνέχεια δώρισαν την αφίσα τους.


Ο κύριος Στέργιος  θέλησε να ξεναγήσει τα παιδιά σε όλες τις τάξεις . Η αλήθεια είναι πως σε όποια τάξη  και αν επισκεφτήκαμε είχαμε ένθερμη υποδοχή. Το ίδιο ζεστή ήταν  και η υποδοχή από τον διευθυντή της σχολικής μονάδας τον κύριο Αντώνη. Τέλος καταλήξαμε στην τάξη  των πιο μεγάλων παιδιών. Στην τάξη αυτή  προτείνουμε  να δημιουργήσουμε από κοινού μία καλλιτεχνική δημιουργία. Τα νήπια μαζί με τους μαθητές του Δημοτικού, καλούνται να ζωγραφίζουν ότι φαντάζονται, σε  χαρτί του μέτρου (το οποίο είναι σχεδιασμένο με ακανόνιστα σχήματα και σχέδια) και να προσπαθήσουν να δημιουργήσουν τον δικό τους συνεργατικό πίνακα.


 

Ταυτόχρονα  με την ομαδική ζωγραφική  τα παιδιά των μεγάλων τάξεων με τον δάσκαλο τον  κύριο Στέργιο, αποφασίζουν να μας τραγουδήσουν ένα τραγούδι,  "το τραγούδι του Μαζί" σε στίχους και μουσική δική του. 

Περάσαμε υπέροχα  στην επίσκεψή μας αυτή στο Δημοτικό Σχολείο. 

Η περίοδος αυτή από τη μια σχολική βαθμίδα  στην επόμενη είναι μία ιδιαίτερη κατάσταση  για τα παιδιά. Μπορείτε να πατήσετε εδώ  και να περιηγηθείτε σε όλα όσα πρέπει να γνωρίζουμε για αυτή τη μεταβατική περίοδο.
-Δείτε συμβουλές προς τους γονείς για να βοηθήσουν τα παιδιά στο νέο τους σχολείο, αλλά ακούστε και τα υπέροχα τραγούδια που αφιερώνουμε στα αγαπημένα μας παιδιά, που φεύγουν και προχωρούν στο επόμενο σκαλοπάτι της σχολικής τους ζωής!



Ποτέ να μη ξεχάσετε παιδιά: 
Κανένα σύννεφο στον ουρανό, δεν μοιάζει με άλλο. 
Όριο στα όνειρά σας είναι… ο ουρανός! 
Είστε μοναδικοί!

eTwinning "Tell, Teach, Include"

 Η επόμενη συνάντηση για αυτό το έργο   αφορά τα πειράματα και έχει  τίτλο "Μαθαίνω δοκιμάζοντας"


Όλα μαζί τα σχολεία παρατηρούμε μία ομάδα παιδιών με ιδιαιτερότητες  να πειραματίζονται  με ξύδι και σόδα  για να φουσκώσουν το μπαλόνι τους.


και φυσικά αναλαμβάνουμε δράση  και εμείς για να φουσκώσουμε τα δικά μας μπαλόνια...

Μπορείτε να δείτε  και τη δική μας προσπάθεια στο παρακάτω βίντεο



Πάρτε λοιπόν ξύδι, σόδα, μπαλόνια και  πειραματιστείτε και σεις αν θέλετε στο σπίτι...

Θα το τολμήσετε;

Etwinning "Art missions#skillslabs"

 Put art and save our Earth


Σειρά στο έργο μας δεν έχει κάποιος συγκεκριμένος ζωγράφος αλλά η τέχνη γενικώς την οποία μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε  βάζοντας έτσι  και εμείς το δικό μας "λιθαράκι",  για να προστατέψουμε και να σώσουμε τη Γη μας! 

Πρώτη μας αποστολή είναι ΄το κάθε σχολείο να συσχετίσει έναν ζωγράφο της χώρας  που ζωγραφίζει πίνακες που έχουν θέμα το δάσος ή τα δέντρα. Όλα τα Ελληνικά σχολεία που συμμετέχουμε στο έργο, αποφασίζουμε να ασχοληθούμε με τον Θεόφιλο, που συχνά ζωγραφίζει το δέντρο της Ελιάς.
Συζητάμε με τα παιδιά  ότι το δέντρο αυτό συνδέεται με ένα σπουδαίο ιστορικό μνημείο της χώρας μας, την Ακρόπολη


Μιλάμε για τον μύθο(πως πήρε το όνομα  η πόλη της Αθήνας)  και αποφασίζουμε να κάνουμε τον δικό μας συνεργατικό μύθο. Το σχολείο μας αναλαμβάνει να ζωγραφίσει τον βασιλιά της Κεκροπίας, τον  Κέκροπα, που ήταν μισός άνθρωπος και μισός φίδι. 


 Όλα τα συνεργαζόμενα σχολεία αναλαμβάνουν να δημιουργήσουν από μία σκηνή. Τα μεγάλα παιδιά από το κολλέγιο της Ελληνοαγγλικής Αγωγής, αναλαμβάνουν το κείμενο στα αγγλικά.

 Και σας το παρουσιάζουμε:


Επόμενη αποστολή μας να φτιάξουμε πράσινες γωνιές στην αυλή μας!


Συζητάμε με τα παιδιά στην ολομέλεια της τάξης τρόπους για να προστατεύσουμε το περιβάλλον και επικεντρωνόμαστε  στα δάση  με απώτερο σκοπό να δημιουργήσουμε έναν συνεργατικό οικοκώδικα  για τα δάση. Ο οικοκώδικας είναι ένα μήνυμα , ένα σλόγκαν  που αφορά την προστασία των δασών. 
Κάθε σχολείο δημιουργεί τη δική του αφίσα  με  τον δικό του οικοκώδικα. 



Στη συνέχεια αναλαμβάνει το δικό μας σχολείο να τα ενώσει για να δημιουργήσει τον συνεργατικό οικοκώδικα, και σας τον παρουσιάζουμε:


Μπορείτε  να δείτε στο παρακάτω πάντλετ όλες τις δράσεις  από όλα τα σχολεία που αφορούν την προστασία των δασών 



Ολοκληρώνοντας και  αυτές τις δράσεις συμμετέχουμε στον πανελλήνιο διαγωνισμό Bravo Schools! 
 συμβάλλoντας όσο μπορούμε και εμείς ως εκπαιδευτικοί,  στη διαμόρφωση των Ενεργών Πολιτών του αύριο.