eTwinning: "Global Days - United Minds" - World Day of Peace

Επόμενη παγκόσμια ημέρα που ua ασχοληθούμε   είναι η Παγκόσμια Ημέρα Ειρήνης, η οποία γιορτάζεται πάντα κάθε πρώτη μέρα του Νέου Χρόνου.



Είναι πολύ σημαντικό να μιλήσουμε στους μαθητές μας για την ειρήνη και να τους βοηθήσουμε να καταλάβουν ότι η ειρήνη δεν είναι μόνο η απουσία πολέμου, αλλά συμπεριφορές που μπορούμε όλοι να υιοθετήσουμε στην καθημερινή μας ζωή.

Αυτό συμβάλλει επίσης στην καλλιέργεια ενός περιβάλλοντος κατανόησης, ενσυναίσθησης και σεβασμού. Η ενασχόληση των παιδιών με την ειρήνη τα ενθαρρύνει να επιλύουν ειρηνικά τις συγκρούσεις και τα εξοπλίζει με τα απαραίτητα εφόδια   για να προωθήσουν την αρμονία στις διαπροσωπικές τους σχέσεις.

Τις δράσεις για την ημέρα της Ειρήνης ανέλαβαν να διοργανώσουν τα 3 τμήματα της Ελληνοαγγλικής Αγωγής και το Νηπιαγωγείο του Τορίνο.

Ξεκινάμε λοιπόν τις δράσεις μας με ένα διαδραστικό παιχνίδι για να προσπαθήσουμε να βοηθήσουμε τους μαθητές μας να καταλάβουν ότι η ειρήνη μπορεί να ανακαλυφθεί και να γίνει αισθητή παντού στην καθημερινή μας ζωή.



Σχετικά βίντεο και ιστορίες βοηθάνε να αντιληφθούν τα παιδιά την έννοια της ειρήνης, ότι δεν σημαίνει  μόνο  απουσία πολέμου, αλλά συμπεριφορές που μπορούμε όλοι να υιοθετήσουμε στην καθημερινή μας ζωή.

Πρώτη μας  δραστηριότητα είναι να συνθέσουμε και να γράψουμε τη λέξη "Ειρήνη" . Τα παιδιά επιλέγουν να τη συνθέσουν με χρωματιστά κυκλάκια.



Επόμενη δραστηριότητα είναι να κάνουμε υποθέσεις για το τι μπορεί να είναι η Ειρήνη χρησιμοποιώντας τις ρουτίνες σκέψης. 

Αν η Ειρήνη ήταν χρώμα θα ήταν.... ΠΡΑΣΙΝΟ (είπαν τα παιδιά) 
   Αν η Ειρήνη θα ήταν εποχή θα ήταν...ΆΝΟΙΞΗ  (είπαν τα παιδιά) 


Τα παιδιά από τα συνεργαζόμενα σχολεία απάντησαν σε άλλες παρόμοιες ερωτήσεις και όλα αυτά μαζί έγιναν ένα συνεργατικό βίντεο - παρουσίαση το οποίο μπορείτε να δείτε :


Επόμενη δραστηριότητα είναι να γράψουμε και να εικονογραφήσουμε  όλα τα σχολεία μαζί ένα παραμύθι για την Ειρήνη:

τίτλος: "Ας κάνουμε Ειρήνη" (Let's make Peace!)

"Μια φορά κι έναν καιρό, σε ένα ήσυχο παραθαλάσσιο χωριό, ζούσε με την οικογένειά της ένα κοριτσάκι που το έλεγαν Ειρήνη! (Νηπιαγωγείο Ελληνοαγγλικής Αγωγής)

Μια μέρα η Ειρήνη πήγε στη θάλασσα για να κολυμπήσει επειδή έκανε πολύ ζέστη. Στη θάλασσα συνάντησε ένα όμορφο χρυσόψαρο. Το χρυσόψαρο την κοίταξε έντονα και δεν έφευγε από το πλευρό της. Φαινόταν σαν να ήθελε να της πει κάτι....     (Νηπιαγωγείο Αμισιανών)


Η Ειρήνη κολύμπησε για λίγο με το χρυσόψαρο και ξαφνικά τον άκουσε να λέει στη γλώσσα της: «Σας παρακαλώ, φέρτε ειρήνη στο χωριό των δύο ψαράδων εκεί κάτω! Οι αλιείς συνεχίζουν να διαφωνούν για τα αλιευτικά δικαιώματα. Ένα μικρό αγόρι, γιος ψαρά, με άφησε στη θάλασσα για να βρω βοήθεια. Άκουσε ότι τα δύο χωριά ήθελαν να ξεκινήσουν έναν πραγματικό πόλεμο. Οι συμμαθητές του κατάγονται και από τα δύο χωριά και είναι όλοι πολύ ανήσυχοι! (Νηπιαγωγείο  Ιταλίας)

Το μικρό κορίτσι ήταν πολύ λυπημένο από αυτό που άκουσε από το χρυσόψαρο και ξέσπασε σε κλάματα. Στο χωριό της, οι κάτοικοι ζούσαν ερωτευμένοι και δεν μαλώναν γιατί μιλούσαν πολύ και πάντα έβρισκαν λύσεις στα προβλήματά τους. Σίγουρα θα μπορούσαν να βοηθήσουν .(Νηπιαγωγείο Ασπροβάλτας)

Η Ειρήνη είπε στους χωρικούς της για τα πάντα, ελπίζοντας για καλές συμβουλές και λύση στο πρόβλημα. Τότε άκουσε: «Όλοι έχουν δικαιώματα. Οι άνθρωποι, προκειμένου να ζήσουν ειρηνικά, πρέπει να θέτουν δίκαιους κανόνες και να τους τηρούν. Θα τους βοηθήσουμε να μιλήσουν και να δουν τι θέλει ο καθένας τους.
Ίσως μπορούμε να διαιρέσουμε???(Νηπιαγωγείο 206 -Πολωνίας)


Η Ειρήνη και οι χωρικοί πήγαν να βρουν τους δύο ψαράδες. Διαφωνούσαν για το ποιος θα έπιανε τα περισσότερα ψάρια. «Μην μαλώνετε!», είπε η Ειρήνη, «γιατί πρέπει να μιλήσετε και να συνεργαστείτε. Ενώστε τις δυνάμεις σας σαν αλυσίδα. Έτσι θα γίνετε καλοί φίλοι και θα είστε ευτυχισμένοι!»(4ο Νηπιαγωγείο Μεταμόρφωσης )

Αλλά οι δύο ψαράδες δεν ήθελαν να μιλήσουν και δεν ήθελαν να γίνουν φίλοι. Έτσι πήραν τις βάρκες τους και βγήκαν στη θάλασσα για να πιάσουν περισσότερα ψάρια ο ένας από τον άλλο. Καθώς ήταν έτοιμοι να ρίξουν τα δίχτυα τους, περικυκλώθηκαν από πολλά χρυσόψαρα που άρχισαν να κολυμπούν γρήγορα γύρω από τις βάρκες τους, δημιουργώντας ένα ελαφρύ φράγμα. Λόγω της φωτεινότητας του φράγματος, τα άλλα ψάρια στη θάλασσα φοβήθηκαν και οι δύο ψαράδες δεν μπόρεσαν να πιάσουν τίποτα. Έτσι επέστρεψαν στα χωριά τους λυπημένοι και στοχαστικοί.(Νηπιαγωγείο του Torino di Sangro)

Την επόμενη μέρα οι ψαράδες επέστρεψαν για να ρίξουν τα δίχτυα τους, αλλά τα ψάρια είχαν εξαφανιστεί!! Βάζουν τα μαγιό τους για να βουτήξουν, να πάνε να τα βρουν, να μιλήσουν, να ζητήσουν συγγνώμη και να βρουν μια λύση. Ένας από τους ψαράδες σκέφτηκε, τι άλλο;; να ζητήσει από τη μικρή Ειρήνη να συμμετάσχει μαζί τους σε αυτό το υποβρύχιο συμβούλιο! (Νηπιαγωγείο Ελληνοαγγλική Αγωγής)

Στη συνάντηση η Ειρήνη χαμογέλασε και είπε σε όλους: «Αυτή η θάλασσα ανήκει σε όλους μας. Τα ψάρια ανήκουν επίσης σε όλους μας! Εάν συνεργαστούμε, μπορούμε να προστατεύσουμε τα ψάρια και να καλύψουμε τις ανάγκες όλων. Το να ζεις ειρηνικά σημαίνει ότι όλοι είναι ευτυχισμένοι». Όλοι άκουσαν τα λόγια της Ειρήνης και έκαναν μια συμφωνία. Θα χρησιμοποιούσαν τη θάλασσα μαζί, θα μοιράζονταν δίκαια τα ψάρια και θα υποστήριζαν ο ένας τον άλλον. Αντί να πολεμήσουν, ανακάλυψαν τη δύναμη της συνεργασίας. (Νηπιαγωγείο Ελληνοαγγλική Αγωγή/Ελλάδα-Δημοτικό σχολείο/Χατάι/Τουρκία)


Την επόμενη μέρα, οι ψαράδες βγήκαν ξανά στη θάλασσα. Αυτή τη φορά, δούλεψαν μαζί, και όταν έριξαν τα δίχτυα τους, είδαν ότι τα ψάρια είχαν επιστρέψει. Τα χρυσόψαρα κολυμπούσαν γύρω τους, σαν να τους συγχαίρουν. Οι ψαράδες συνειδητοποίησαν πόσο υπέροχο ήταν να συνεργάζονται και ευχαρίστησαν ο ένας τον άλλον! (Δημοτικό σχολείο/Χατάι/Τουρκία)

Δείτε το παραμύθι μας στον παρακάτω σύνδεσμο:
  




Μια σημαντική  δράση  είναι να οργανώσουμε  δραστηριότητα   κωδικοποίησης   στην   Εβδομάδα Κώδικα


Το ρομπότ της ειρήνης ταξιδεύει στις χώρες μας με το σύνθημα:
 "Peace, Love, Smiles Everywhere"


Τα παιδιά οδηγούν τη bebbot σε διαδρομές να περάσει από τις σημαίες - σταθμούς,  όλων των χωρών και να ανακαλύψει τα μηνύματα που υπάρχουν εκεί. 





 Όλα τα μηνύματα  της δραστηριότητας κωδικοποίησης τα υπεύθυνα σχολεία τα συγκεντρώνουν σε μια συνεργατική αφίσα


Τελειώνοντας τις δράσεις για την Ειρήνη  αποφασίζουμε όλοι μαζί
να δημιουργήσουμε ένα τραγούδι. Το κάθε σχολείο απαντά με μία πρόταση στην ερώτηση:
" Τι είναι ή Ειρήνη;"
Ειρήνη είναι να αγκαλιαζόμαστε (Peace is hugging) είναι η δική μας πρόταση!
Με τη βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης οι υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί δημιούργησαν το δικό μας τραγούδι της Ειρήνης το οποίο μας αρέσει πολύ να το ακούμε και να το χορεύουμε!  Απολαύστε το!!!



Οργανώνουμε τηλεδιάσκεψη για να παίξουμε να χορέψουμε και να τραγουδήσουμε το τραγούδι μας


Περάσαμε τέλεια και όλοι μαζί φωνάζουμε 

                       "Peace, Love, Smiles Everywhere"

                                 Μείνετε συντονισμένοι...

 Έρχεται η Παγκόσμια μέρα που το Νηπιαγωγείο μας αναλαμβάνει δράση....

eTwinning: "Little Change Ambassadors"

 Μετά τη συνέντευξη που πήραν τα παιδιά σχετικά με τα δικαιώματά τους ήρθε η στιγμή να ρωτήσουμε και εμείς κάποιες ερωτήσεις στα παιδιά για να δούμε τις αρχικές  γνώσεις τους 


Μπορείτε να παρακολουθήσετε αυτήν την συνέντευξη στο παρακάτω βίντεο:


Επόμενη δράση  μας είναι να προβάλουμε τη χώρα μας στους εταίρους μας, μέσω της άυλης πολιτιστικής μας κληρονομίας. 

Η Άυλη Πολιτιστική Κληρονομιά είναι τα ήθη, τα έθιμα, οι μουσικές, οι χοροί που έχουμε κληρονομήσει από τους προγόνους μας τα οποία μεταδίδουμε και εμείς με τη σειρά μας στους απογόνους μας , στις περισσότερες περιπτώσεις από στόμα σε στόμα.

Οι γονείς αρωγοί στην δράση μας αυτή, όπως πάντα!
 Τους ευχαριστούμε ιδιαίτερα! 
Ετοιμάζουμε πρόσκληση και τους καλούμε στην τάξη!





Τελειώνοντας την παρουσίασή μας τα παιδιά πρέπει να επιλέξουν ένα προϊόν να το πάρουμε μαζί μας  στο νησί όπου όλα τα παιδιά είναι  χαρούμενα και ευτυχισμένα. Επιλέγουν το δέντρο της ελιάς και το ελαιόλαδο για να μπορούν να έχουν ελιές και λάδι για να μαγειρεύουν, όπως είπαν!!!


Λίγες μέρες μετά εμφανίζεται στην τάξη μας ένα γράμμα. Ενα γράμμα από ένα πουλί τον "Κυανόφτερο" Ο  Κυανόφτερος είναι ένα πουλί που ζει μακριά σε ένα νησί, και θέλει να ενημερώσει τα παιδιά για τα προβλήματα που αντιμετωπίζει εκεί.

Εικόνα φτιαγμένη με τεχνητή νοημοσύνη


τα παιδιά παρακολουθούν με μεγάλο ενδιαφέρον 
το μήνυμα του Κυανόφτερου.


Προσπαθούν κιόλας να ζωγραφίσουν το πουλί αυτό που φέρνει γράμματα από το νησί.



Αποφασίζουμε να πάμε στο νησί για να βοηθήσουμε να βρεθούν λύσεις  στα προβλήματα  που αντιμετωπίζουν όλοι εκεί. 
 
"Με τι όχημα θα πάμε  παιδιά στο νησί;"
-Με αεροπλάνο
-Με υποβρύχιο
-Με καράβι
-Με βάρκα

Επειτα από πολλές συζητήσεις και διαβουλεύσεις αποφασίζουμε να φτιάξουμε μία βάρκα  για να πάμε εκεί!


Τώρα πια είμαστε έτοιμοι και αποφασισμένοι να βοηθήσουμε τον "Κυανόφτερο"!


Χωριζόμαστε σε ομάδες και οργανωνόμαστε! Πρέπει η κάθε ομάδα δράσης να αντιμετωπίσει και ένα πρόβλημα εκεί στο νησί....

Μείνετε συντονισμένοι....

Εμείς φεύγουμε για το νησί....

eTwinning : "Sustainable Tomorrows with STEM"

Το σχολείο μας  συμμετέχει σε ένα ακόμη έργο eTwinning, που  έχει τον τίτλο:
«Sustainable Tomorrows with STEM»
(Βιώσιμο αύριο με STEM) 



Το έργο αυτό έχει ως στόχο να δώσει τη δυνατότητα στα παιδιά προσχολικής ηλικίας να εξερευνήσουν τη βιωσιμότητα, τη φύση και τις έννοιες STEM μέσω διασκεδαστικών και διαδραστικών δραστηριοτήτων. Το STEM είναι εκπαιδευτική προσέγγιση που ενσωματώνει την Τέχνη με τη Φυσική την Τεχνολογία, την Μηχανική και τα Μαθηματικά.

Συμμετέχουν σχολεία από Ελλάδα, Πολωνία, Σλοβακία, Ρουμανία, Λιθουανία και Τουρκία.


 Κατά τη διάρκεια του έργου, τα παιδιά θα αποκτήσουν περιβαλλοντική συνείδηση και θα αναπτύξουν δεξιότητες STEM παρατηρώντας τη φύση, διεξάγοντας πειράματα, δημιουργώντας σχέδια και θα συνεργαστούν με παιδιά από άλλα σχολεία. 
 Το έργο, το οποίο έχει ξεκινήσει στα τέλη  Ιανουαρίου και θα ολοκληρωθεί στα τέλη Μαΐου, θα συμβάλει στο να γίνουν οι μαθητές περιβαλλοντικά ευαίσθητα άτομα και θα υποστηρίξει τις δεξιότητες επίλυσης προβλημάτων και δημιουργικής σκέψης τους με δραστηριότητες που βασίζονται στο STEM.
Το Πρόγραμμα  διαρθρώνεται σε 4  από τις 17 θεματικές ενότητες, που αντιστοιχούν στους 17 Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης (ΣΒΑ) – Sustainable Development Goals (SDGs) και πιο συγκεκριμένα:  

  Στόχος  11 "Βιώσιμες πόλεις και Κοινότητες"
Στόχος 12 "Υπεύθυνη κατανάλωση και παραγωγή"
Στόχος 13 "Δράσεις για το κλίμα"
Στόχος 14 "Δράσεις για το νερό"



Ξεκινώντας και πρώτα από όλα ενημερώνουμε τους γονείς  και παίρνουμε την έγκρισή τους.
 

Δημιουργούμε ομάδες σχολείων ώστε  η κάθε ομάδα να αναλάβει την οργάνωση του μηνιαίου σχεδιασμού δράσεων με απώτερο σκοπό την όσο καλύτερη και πιο εποικοδομητική μας συνεργασία.


Ξεκινώντας οι ιδρυτές του έργου ορίζουν πως όλα τα σχολεία πρέπει να ετοιμάσουν  ηλεκτρονικά μία αφίσα με τον τίτλο του έργου. Ολες οι αφίσες συγκεντρώνονται και ξεκινά μία online ψηφοφορία από όλους τους γονείς, τα παιδιά αλλά και για όποιον το επιθυμεί. Το λινκ της ψηφοφορίας είναι:


Υπάρχουν 20 επιλογές  για να επιλέξουμε αυτήν που μας αρέσει περισσότερο!
Η 11η είναι η δική μας αφίσα!