eTwinning: "Global Days - United Minds"

 Το Νηπιαγωγείο μας συνεχίζει και  φέτος να αποτελεί μέλος των σχολείων της Ευρωπαϊκής Εκπαιδευτικής Κοινότητας (eTwinning)   και ξεκινά ένα νέο "ταξίδι".

 Το έργο που  συμμετέχουμε λέγεται:

 "Global Days - United Minds"( Παγκόσμιες ημέρες - ενωμένα μυαλά)



Στο έργο αυτό συμμετέχουν 13 σχολεία και 20 εκπαιδευτικοί, από Ελλάδα, Πολωνία, Ιταλία, Ρουμανία και  Τουρκία.



Λίγα λόγια για το έργο: Πρόκειται για μια καινοτόμο εκπαιδευτική πρωτοβουλία, ένα διασκεδαστικό και συναρπαστικό πρόγραμμα που αποσκοπεί στο να φέρει μαθητές από διαφορετικές χώρες πιο κοντά μέσω του εορτασμού των Παγκόσμιων Ημερών. Κάθε μήνα, εμπνευσμένο από μια νέα ημέρα εορτασμού , σχολεία από διάφορες χώρες θα ενώνουν τις δυνάμεις τους για να εξερευνήσουν ένα κοινό θέμα, δημιουργώντας και διασκεδάζοντας μέσα από ένα παγκόσμιο δίκτυο μάθησης, συνεργασίας και δημιουργικότητας. Κάθε συμμετέχων θα λειτουργεί με τον δικό του μοναδικό τρόπο, αφήνοντας το προσωπικό του στίγμα σε αυτό το ταξίδι, δημιουργώντας ένα πολύχρωμο μωσαϊκό ιδεών και συναισθημάτων. Όλοι θα έχουμε την ευκαιρία να ανακαλύψουμε τις δυνατότητές μας, να αναπτύξουμε τη φαντασία μας και να συνδεθούμε με ανθρώπους από διαφορετικά μέρη του πλανήτη

ΣΤΟΧΟΣ ΕΡΓΟΥ

Το πρόγραμμά μας στοχεύει στην καλλιέργεια μιας νέας γενιάς παγκόσμιων πολιτών, εξοπλισμένων με τις απαραίτητες γνώσεις και δεξιότητες για τη διαμόρφωση ενός καλύτερου, βιώσιμου μέλλοντος. 

Συγκεκριμένοι στόχοι:

- Παγκόσμια συνείδηση: Να προωθήσουμε την κατανόηση των διαφορετικών πολιτισμών και των παγκόσμιων ζητημάτων.

 - Συνεργασία και επικοινωνία: Ανάπτυξη ομαδικής εργασίας και δεξιοτήτων αποτελεσματικής επικοινωνίας σε ένα πολυπολιτισμικό περιβάλλον.

- Κριτική σκέψη και δημιουργικότητα: Ενθάρρυνση της ανάλυσης πληροφοριών, της επίλυσης προβλημάτων και της καινοτόμου σκέψης.

- Ψηφιακές δεξιότητες: Να εξοικειωθούν οι μαθητές με τα ψηφιακά εργαλεία και να αποκτήσουν τη δυνατότητα να δημιουργούν ψηφιακό περιεχόμενο.

 - Προσωπική ανάπτυξη: Υποστήριξη της προσωπικής ανάπτυξης των μαθητών μέσω της αυτοαξιολόγησης και της αναστοχαστικής μάθησης.

 Εξερευνώντας τις διεθνείς ημέρες: Θα εμβαθύνουμε σε θέματα παγκόσμιας σημασίας.

- Συνεργατικά έργα: Θα δημιουργήσουμε καινοτόμα έργα σε ομάδες.

 Ψηφιακά εργαλεία: Θα χρησιμοποιήσουμε ψηφιακές πλατφόρμες για επικοινωνία και συνεργασία.

- Ατομική δημιουργικότητα: Κάθε μαθητής θα έχει την ευκαιρία να εκφραστεί μέσω προσωπικών έργων.

Με αυτόν τον τρόπο, στοχεύουμε να δημιουργήσουμε μια γενιά μαθητών που θα είναι:

 - Ενεργοί παγκόσμιοι πολίτες - Καινοτόμοι δημιουργοί - Επικοινωνιακοί και συνεργάσιμοι - Κριτικοί στοχαστές

(το κείμενο είναι από το twinboard  του έργου)

Σχέδιο Δράσης 2023-2024

      " Την αυλή μου την αλλάζω για να παίζω εγώ και εσύ μαζί!"


Η αναγκαιότητα  για την διαμόρφωση και αξιοποίηση του αύλειου χώρου της σχολικής μας μονάδας, σε χώρο ασφαλή και ελκυστικό, για τους μαθητές, μας οδηγεί στην απόφαση να υλοποιήσουμε ένα Σχέδιο Δράσης το οποίο θα συμβάλει στην ανάπλαση της αυλής με τέτοιο τρόπο ώστε να είναι ευχάριστος, φιλικός και ακίνδυνος για τα παιδιά, να καλλιεργεί τις σχέσεις των μαθητών αλλά και να ενθαρρύνει και να αναπτύσσει την μάθηση. 
Οραματιζόμαστε ένα Σχέδιο Δράσης που θα συμβάλλει στο να αποτελέσει η  σχολική μας αυλή ένα χώρο κατάλληλο για δημιουργικό παιχνίδι και παράλληλα ένα χώρο ιδανικό για την ανάπτυξη εκπαιδευτικών δράσεων.
 Όραμά μας είναι η δημιουργία μιας "πράσινης γωνιάς" όπου οι μικροί μας μαθητές θα έχουν την δυνατότητα να εμπλακούν ενεργητικά στη φύτευση , καλλιέργεια, φροντίδα και στην παρακολούθηση ανάπτυξης φυτών- λαχανικών, καλλιεργώντας έτσι μία περιβαλλοντικά υπεύθυνη συμπεριφορά αποκτώντας περιβαλλοντική συνείδηση και κουλτούρα.
  Βασικός στόχος του Σχεδίου μας είναι η ενεργοποίηση της σχολικής κοινότητας και της τοπικής αυτοδιοίκησης σε κοινό πεδίο δράσης και συνεργασίας για την βελτίωση και ανάπλαση του αύλειου χώρου μας. Την κύρια ευθύνη για την υλοποίηση της δράσης έχει ο Σύλλογος Διδασκόντων με τους μαθητές σε συνεργασία με το Δήμο, τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων του σχολείου μας, αλλά και την ευρύτερη κοινωνία.
  Το Σχέδιο Δράσης συνδυάστηκε με τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων που αφορούσαν την θεματική ενότητα Φροντίζω το Περιβάλλον, καθώς επίσης και με τη συμμετοχή μας στα Οικολογικά Σχολεία και στο ευρωπαϊκό eTwinning  έργο  Αrtmissions#skillslabs.


Υλοποίηση της δράσης

Νοέμβριος - Δεκέμβριος:  Ξεκινάμε την υλοποίηση του Σχεδίου Δράσης καταγράφοντας με τους μαθητές τις συστηματικές τους παρατηρήσεις. Μετά την διερεύνηση του αύλειου χώρου συζητούμε στην ολομέλεια και καταγράφουμε σε ιστόγραμμα τα θετικά και αρνητικά σημεία της αυλής.





Ιανουάριος: Αποστέλλουμε και γνωστοποιούμε το αίτημα μας στους φορείς της Σχολικής Επιτροπής ,του Δήμου Παγγαίου και της τοπικής κοινότητας, ενημερώνοντας τους για τους στόχους του οράματός μας για μια καλύτερη σχολική αυλή. Δημιουργούμε και αποστέλλουμε ηχητικό βίντεο με τις φωνές των μαθητών μας μεταφέροντας τους προβληματισμούς και τις ιδέες τους για την αναγκαιότητα ανάπλασης της αυλής του σχολείου μας στον Δήμαρχο .


Φεβρουάριος: Δημιουργούμε Ομάδα Δράσης αποτελούμενη από τις εκπαιδευτικούς, τους μαθητές, εκπροσώπους γονέων, εκπροσώπους του Δήμου και της κοινότητας.




Οι μαθητές σε φύλλα εργασίας ζωγραφίζουν 
πως ονειρεύονται την αυλή μας.


      Πραγματοποιούμε συνάντηση όπου συζητούνται και καταγράφονται προτάσεις για την διαμόρφωση του αύλειου χώρου από επιστημονικούς συνεργάτες του Δήμου και από γονείς που γνωρίζουν σχετικά με το σχεδιασμό εξωτερικών χώρων και την κατασκευή ξύλινων επιδαπέδιων παιχνιδιών. Γίνεται καταγραφή του εξοπλισμού και των υλικών που θα χρειαστούν με την συνεργασία φυσικά όλων των αρμόδιων φορέων-συνεργατών επιστημόνων- γονέων. Αρμόδιος υπεύθυνος του Δήμου Παγγαίου αναλαμβάνει την προμήθεια κατασκευαστικών υλικών (ευρωπαλετών - δοκαριών) για την κατασκευή και τοποθέτηση περίφραξης του λαχανόκηπου - βοτανόκηπου. 

Μάρτιος: Γονείς αναλαμβάνουν να κατασκευάσουν δύο παγκάκια , ένα τραπέζι , επιδαπέδια ξύλινα παιχνίδια όλα από παλέτες και κορμούς δέντρων για παιχνίδια ισορροπίας καθώς και μια ξύλινη ζαρντινιέρα

                        





      Καθαρίζονται τα παρτέρια και ο βοτανόκηπος από τους γονείς.



Απρίλιος: Τοποθετούνται οι κορμοί των δέντρων για τα παιχνίδια ισορροπίας.



Γεωπόνος κατόπιν προσκλήσεως μας , μας επισκέπτεται και μας ενημερώνει ποια φυτά, βότανα και λαχανικά είναι κατάλληλα για την καλλιέργεια στον λαχανόκηπο-βοτανόκηπο της αυλής μας . Ο Σύλλογος γονέων και κηδεμόνων μας προμηθεύει με λαχανικά , βότανα, λουλούδια, χώμα και φυτά και ακολουθεί η φύτευση των λαχανικών από τα νήπια με την βοήθεια του γεωπόνου.




Ο Πρόεδρος της τοπικής κοινότητας αναλαμβάνει με δική του πρωτοβουλία να καθαρίσει με πλυστικό μηχάνημα τους τοίχους του σχολείου για να μπορούν να ζωγραφιστούν. Τοποθετείται κάδος απορριμμάτων στην αυλή μας από τον Υπεύθυνο Καθαριότητας έπειτα από ενημέρωση του Κοινοτάρχη .





Οργανώνουμε και υλοποιούμε επιμορφωτική - ενημερωτική συνάντηση στις εκπαιδευτικούς από καθηγήτρια Βιολογίας του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης με θέμα την βιοποικιλότητα, την έρευνα πεδίου, την σημασία της ενασχόλησης των μικρών μαθητών στην φύση, της παρατήρησης , χρήση τεχνικών και εργαλείων.



Τον Mάιο  , μαθητές εκπαιδευτικοί και γονείς με την προμήθεια χρωμάτων από τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων ζωγραφίζουμε τους εξωτερικούς τοίχους του σχολικού κτηρίου επιλέγοντας ως θέμα τους κύκλους Kandisky εφόσον γνώρισαν τον καλλιτέχνη μέσα από το ευρωπαϊκό έργο eTwinning που συμμετέχει το σχολείο μας.




Δημιουργούμε καινούργιες πράσινες γωνιές φυτεύοντας αρωματικά φυτά και λουλούδια, συνδυάζοντας παράλληλα τις δράσεις αυτές με τη συμμετοχή μας στα "Οικολογικά Σχολεία".


Οι εκπαιδευτικοί ζωγραφίζουμε τα ξύλινα επιδαπέδια παιχνίδια αυτοκινητόδρομο-παλέτα , φιδάκι σε ξύλινο τραπέζιΚαλούμε τους μαθητές της πρώτης δημοτικού να παίξουν και να μοιραστούν μαζί με τα νήπια τα καινούργια μας παιχνίδια. 

Η χαρά φυσικά όλων είναι μεγάλη!!!
 Επιτέλους καινούργια παιχνίδια!!!




Τελευταία τοποθετούνται από τους γονείς κάγκελα για την περίφραξη του λαχανόκηπου -βοτανόκηπου.


             Η αυλή μας μεταμορφώνεται ολοκληρωτικά!!!


Ολοκληρώνοντας τις φετινές δράσεις για την ανάπλαση της αυλής τα παιδιά καλούνται να εκφράσουν τις απόψεις τους στο ερώτημα που τους είχε αρχικά τεθεί: Τι είναι αυτό που σας αρέσει στην αυλή μας και τι είναι αυτό που δεν σας αρέσει  καταγράφοντας τες  σε ιστόγραμμα.


               
Τα παιδιά δημιουργούν αφίσα αποτυπώνοντας τις αλλαγές που έχουν πραγματοποιηθεί, ορίζοντας κανόνες για την μέριμνα και την προστασία της αυλής την οποία αναρτούμε σε εμφανή μέρος.



 Με την δημιουργία του Οικοκώδικα ολοκληρώσαμε  για αυτή την χρονιά τις δράσεις μας για την συμμετοχή του σχολείου μας στα ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ δρώντας  ως αυριανοί ενεργοί πολίτες .


 Φτιάχνουμε  ομαδική πρόσκληση και καλούμε γονείς, εκπαιδευτικούς μαθητές από το δημοτικό , μέλη του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων, Φορείς από την τοπική κοινότητα και όσους βοήθησαν για να τους ευχαριστήσουμε και να τους παρουσιάσουμε τις αλλαγές που πραγματοποιήθηκαν ως τώρα και συνέβαλαν στην μεταμόρφωση της αυλής μας!


Μέσα από την υλοποίηση του Σχεδίου Δράσης  οι μαθητές  απέδειξαν ότι μαζί με την συμβολή και την βοήθεια των εκπαιδευτικών , γονιών, του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων ,των αρμόδιων φορέων του Δήμου και της τοπικής κοινότητας είναι ικανοί να αλλάξουν την  σχολική αυλή τους όπως την έχουν ονειρευτεί!!!

Μόνοι μας μπορούμε να κάνουμε τόσα λίγα, 
μαζί μπορούμε να κάνουμε τόσα πολλά!
( Helen Keller)