Σχέδιο Δράσης 2022-2023

Όλοι μαζί τα καταφέρνουμε και όλα τα μπορούμε"

Η αναγκαιότητα για ενίσχυση και βελτίωση των σχέσεων μεταξύ των μαθητών, δεδομένου ότι οι περισσότεροι έρχονται για πρώτη φορά στο σχολείο, όσο και η ανάγκη για τη διαμόρφωση ενός κλίματος συνεργασίας, αλληλοσεβασμού, ασφάλειας, ενσυναίσθησης, αποδοχής του άλλου και του κάθε τι διαφορετικού, μια και οι μαθητές δεν γνωρίζουν πως να συνυπάρχουν, να συνεργάζονται και να λειτουργούν ως μία ενωμένη ομάδα, σε συνάρτηση το γεγονός ότι στο σχολείο μας φοιτά μαθητής με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, μας οδηγεί στην απόφαση να υλοποιήσουμε ένα Σχέδιο Δράσης που θα συμβάλλει στην ενίσχυση των σχέσεων μεταξύ των παιδιών, προωθώντας τη συνεργασία, την ομαδικότητα, την κατανόηση του "Όλοι μαζί τα καταφέρνουμε και όλα τα μπορούμε". Οραματιζόμαστε ένα Σχέδιο Δράσης που θα βοηθήσει ταυτόχρονα και στην ένταξη όλων των μαθητών στο σχολικό περιβάλλον, γεγονός που ελπίζουμε ότι θα συμβάλει μακροπρόθεσμα και στην έκλειψη περιστατικών περιθωριοποίησης μαθητών . 
Βασικός στόχος του Σχεδίου μας είναι η ανάπτυξη κατάλληλων εκπαιδευτικών πρακτικών, διαμορφώνοντας έτσι το παιδαγωγικό πλαίσιο, ώστε οι μαθητές μας να συνειδητοποιήσουν ότι όλοι μαζί αποτελούμε μία αληθινά ενωμένη ομάδα και ταυτόχρονα το κάθε μέλος ξεχωριστό, για να ολοκληρωθεί το παζλ της ομάδας μας. Την κύρια ευθύνη για την υλοποίηση της δράσης έχει ο σύλλογος διδασκόντων σε συνεργασία με τους μαθητές αλλά και τους γονείς της τάξης...


Υλοποίηση της Δράσης


Ιανουάριος:   Ξεκινάμε την υλοποίηση του Σχεδίου Δράσης καταγράφοντας εκ νέου κανόνες συμπεριφοράς, συμπληρώνοντας εκείνους, που θέσαμε ήδη κατά την έναρξη της σχολικής χρονιάς. Οι κανόνες βγαίνουν μέσα από διάφορα θέματα που προκύπτουν στην τάξη, παρόλο που οι μαθητές δείχνουν να συνεργάζονται αρκετά καλά. Οι κανόνες αυτοί καταγράφονται, ζωγραφίζονται από τα παιδιά και αναρτώνται σε εμφανές σημείο της τάξης έτσι ώστε να γνωρίζουν πώς να συμπεριφερόμαστε ώστε να περνάμε όλοι καλύτερα 


Παράλληλα οι εκπαιδευτικοί μέσα από την παρατήρηση, την καταγραφή της συμπεριφοράς των παιδιών αλλά και μέσα από τις συνεντεύξεις των μαθητών οργανώνουμε κατάλληλες εκπαιδευτικές πρακτικές, έτσι ώστε να επιτύχουν οι στόχοι, που έχουμε θέσει εξ αρχής.
 Οι καθημερινές ρουτίνες της τάξης συμβάλλουν στο να έχουμε ένα σταθερό πλαίσιο αναφοράς, μια και τα παιδιά μαθαίνουν να αλληλεπιδρούν και να συνεργάζονται για έναν κοινό σκοπό. Τα παιχνίδια συνεργασίας επίσης κατέχουν σημαντική θέση στο ημερήσιο πρόγραμμα της τάξης σε όλη τη χρονιά. Δίνουμε έμφαση στα παιχνίδια ρόλων ώστε να επιλύονται τυχόν συγκρούσεις των μαθητών μεταξύ τους και αναπτύσσουμε ιδιαίτερα συζητήσεις σε ατομικό αλλά και συλλογικό επίπεδο με κατάθεση απόψεων των παιδιών στην ολομέλεια. Μαθαίνουμε το τραγούδι «Ελάτε να γίνουμε φίλοι» και το χορεύουμε.


Στα παιδιά αρέσει πολύ και αποφασίζουν να το τραγουδούν και να το χορεύουν κάθε φορά που θα έχουν κάποιου είδους διαφωνία, για να θυμούνται ότι είναι αγαπημένοι φίλοι .

 Ταυτόχρονα, τα παιδιά κατασκευάζουν την ¨Αλυσίδα της Φιλίας¨ και δείχνουν ότι όλοι μαζί είναι ενωμένοι σαν μια ομάδα.


Φεβρουάριος: Τα παραμύθια του λύκου Ζαχαρία, για τη φιλία, τη συνεργασία και την αποδοχή της διαφορετικότητας μας οδηγούν σε πολλές συζητήσεις στην ολομέλεια.
 Επεξεργαζόμαστε και δραματοποιούμε το παραμύθι

 
'
«Ο ομορφότερος γίγαντας στην πόλη»
και τα παιδιά χαίρονται να βοηθάνε ο ένας τον άλλον. 

Μάρτιος:  Διαβάζουμε το παραμύθι «Έλμερ ο παρδαλός ελέφαντας», όπου μέσα απ’ αυτό τα παιδιά συζητούν για την αξία της διαφορετικότητας και της αποδοχής από την ομάδα, ενδυναμώνοντας έτσι το πλαίσιο συνεργασίας μεταξύ των μαθητών. Συζητάμε ότι όλοι οι άνθρωποι, διαφέρουν ως προς τα χαρακτηριστικά τους, δεν σκέφτονται με τον ίδιο τρόπο, δεν τους αρέσουν τα ίδια πράγματα, αλλά ούτε και συμπεριφέρονται το ίδιο, για να καταλήξουμε στο συμπέρασμα ότι όλοι είμαστε ίδιοι και διαφορετικοί.



Το κάθε παιδί αναφέρει τι του αρέσει να κάνει με τους φίλους του, στο σχολείο μας και δημιουργούμε το «δέντρο της φιλίας»


Απρίλιος: Οργανώνουμε και υλοποιούμε επιμορφωτική - ενημερωτική συνάντηση στους γονείς, στο χώρο του Νηπιαγωγείου από λογοθεραπεύτρια με θέμα τα αναπτυξιακά ορόσημα των παιδιών (γλωσσικά , κοινωνικοσυναισθηματικά και γνωστικά) 





Ένας μαθητής απουσιάζει από την τάξη λόγω εγχείρησης και τα παιδιά αποφασίζουν να του ετοιμάσουν πασχαλινή κάρτα με ευχές για γρήγορη ανάρρωση. Μάλιστα συνδεόμαστε διαδικτυακά μαζί του και τα παιδιά του εύχονται να επιστρέψει γρήγορα στην τάξη για να συνεχίσουν, όλοι μαζί, τα παιχνίδια τους. 

Παράλληλα ετοιμάζουν και στέλνουν πασχαλινές ευχές στα παιδιά του Νηπιαγωγείου Πελασγίας Ν. Φθιώτιδος




και η χαρά τους είναι ακόμα μεγαλύτερη όταν λαμβάνουν γράμμα με ζωγραφιές και ευχές από τους νέους τους φίλους. 






Μετά τις διακοπές του Πάσχα οργανώνουμε διαδικτυακή συνάντηση με τους νέους μας φίλους και τραγουδάμε όλοι μαζί το τραγούδι «Ελάτε να γίνουμε φίλοι»




Μάιος:  Καλούμε τον γυμναστή του Δημοτικού σχολείου για να μας μυήσει στις αθλοπαιδίες και σε ομαδικά παιχνίδια, που συνηθίζονται και αργότερα στο Δημοτικό Σχολείο. 


Ολοκληρώνουμε τις δράσεις μας με τους «Παραμυθάδες» της Καβάλας, οι οποίοι έρχονται στο σχολείο μας και αφηγούνται στα παιδιά το παραμύθι "Οι μουσικοί της Βρέμης". Τα παιδιά βρίσκουν εύκολα απάντησεΙς σε όλα όσα οι παραμυθάδες τους ρωτάνε. Είναι σπουδαίο να είμαστε φίλοι αγαπημένοι, να βοηθάμε ο ένας τον άλλον και να συνεργαζόμαστε για έναν κοινό σκοπό. Παίζουν μαζί τους "παιχνίδια φιλίας". Αποχαιρετώντας τους ¨Παραμυθάδες" τα παιδιά καταφέρνουν να τους συγκινήσουν, αφού τραγουδούν ένα τραγούδι στη νοηματική γλώσσα, το "Τραγούδι στα παιδιά" αφιερωμένο σε όλα τα παιδιά του κόσμου, που είναι όλα διαφορετικά αλλά και τόσο ίδια τελικά.




Χρησιμοποιήσαμε  ερωτηματολόγια  για τις εκπαιδευτικούς
για  τις παιδιά αλλά και για τους γονείς καθώς και φύλλα παρατήρησης της συμπεριφοράς  του παιδιού







1 σχόλιο:

  1. Μια πλούσια,γεμάτη χρονιά,από την οποία ότι αποκόμισαν θα γίνει βίωμα μιας και ήταν όλα διαδραστικά. Μπράβο ....

    ΑπάντησηΔιαγραφή