Η τέταρτη Art Mission (Αποστολή Τέχνης) αφορά τη Φρίντα Κάλο.
Τις δράσεις για την αποστολή αυτή ανέλαβαν το 1ο Πειραματικό Νηπιαγωγείο Λυκόβρυσης Αττικής και το σχολείο της Ισπανίας το Escola Barrufet (Sant Boi)
Ξεκινώντας τις δράσεις μας μαθαίνουμε για το ποια ήταν η Φρίντα Κάλο, για τη ζωή της για την αναπηρία της, για την αγάπη της για τη ζωή!
Βλέπουμε και βίντεο για να τη γνωρίσουμε καλύτερα.
Διαβάζουμε το βιβλίο: "Η Φρίντα Κάλο και ο πολύχρωμος κόσμος της"
καθώς και το βιβλίο "Πορτρέτα Ζωγράφων Φρίντα Κάλο"
να ζωγραφίζει.
και τα παρουσιάζουμε στους εταίρους μας
Και επειδή μας αρέσει πολύ να ζωγραφίζουμε προσωπογραφίες, ζωγραφίζουμε και το πορτραίτο της Φρίντα Κάλο
Παρατηρούμε τον τελευταίο πίνακα που ζωγράφισε η Φρίντα Κάλο και το μήνυμα που έγραψε σε αυτόν: VIVA LA VIDA (Ζήτω η ζωή)
Εμπνεόμαστε από το μήνυμά της για τη ζωή και αποφασίζουμε να γράψουμε το δικό μας σλόγκαν, συμπληρώνοντας το με λέξεις που είπαν τα παιδιά, λέξεις που εκφράζουν αξίες ζωής
και το φωνάζουμε σε όλους δυνατά!!!
Δεν έχει σημασία το πως είσαι..
Το σπουδαίο είναι να απολαμβάνεις τη ζωή και να τη ζεις όπως εσύ επιθυμείς!
Τι και αν έχεις κάποια ιδιαιτερότητα ή αδυναμία;
Πρέπει να πάρεις την αδυναμία σου αυτή και να την κάνεις δύναμη!!!
Μπορείτε να δείτε στην παρακάτω εικόνα τα σλόγκαν όλων των σχολείων.
Τα παιδιά παρατηρούν τον παρακάτω πίνακα της Φ. Κάλο, χωρίς να τους δοθεί καμία εξήγηση.
"Τι μπορεί να συμβαίνει;" και "Γιατί το λες αυτό;"
τα παιδιά παρατηρούν, προβληματίζονται, κάνουν υποθέσεις και εξάγουν συμπεράσματα:
τις ρουτίνες σκέψης "Αρχή, Μέση, Τέλος"
γράφουμε μια ιστορία για τον πίνακα αυτό, το δικό μας παραμύθι.
Μπορείτε να πατήσετε εδώ και να δείτε σε παρουσίαση τις ρουτίνες σκέψεις για τους πίνακες, που επεξεργάστηκαν όλα τα σχολεία του έργου.
.....μα εμείς δεν σταματάμε εδώ!
Γινόμαστε και εικονογράφοι και φτιάχνουμε το δικό μας συνεργατικό παραμύθι!
αλλά και σε συνεργατικό βιβλίο για τους εταίρους μας στο παρακάτω λινκ
Επόμενη δράση μας είναι να δημιουργήσουμε όλα τα σχολεία μαζί ένα επιτραπέζιο παιχνίδι με τη Φ. Κάλο το σπίτι της, τα ζώα της. Το κάθε σχολείο αναλαμβάνει να φτιάξει ένα αντικείμενο από αυτά για να μπει στο επιτραπέζιο παιχνίδι. Το Νηπιαγωγείο μας αναλαμβάνει να φτιάξει το πολύχρωμο σπίτι της. Παίρνουμε πινέλα, μπογιές, χαρτόνια κόλες, ξύλα και άλλα υλικά και εργαζόμαστε! Το αποτέλεσμα μας δικαίωσε!!!
και όταν όλα τα σχολεία ολοκληρώσουν τις εργασίες τους τα υπεύθυνα σχολεία που ανέλαβαν τις δράσεις για την Φρίντα Κάλο δημιουργούν ένα επιτραπέζιο παιχνίδι. Σε ηλεκτρονική μορφή είναι στο παρακάτω λινκ:
αλλά και σε εκτυπώσιμη μορφή.
Εμείς επιλέξαμε την εκτυπώσιμη μορφή και καθημερινά παίζουμε με αυτό!
Παίζουμε όμως και με διαδικτυακά παιχνίδια που ετοίμασαν τα υπεύθυνα σχολεία για εμάς!
Συνεχίζοντας τις δράσεις μας για τη Φρίντα Κάλο διαβάζουμε το παραμύθι "Ένας για όλους και όλοι για έναν"
Όπως η Φρίντα Κάλο πίστευε ότι αυτό που μας καθορίζει πρέπει να είναι τα δυνατά μας σημεία, τα ταλέντα μας και όχι τα ελαττώματα ή οι αδυναμίες μας, έτσι και εμείς μέσα από το βιβλίο αυτό προσπαθήσαμε να δούμε ότι ο καθένας από εμάς είναι διαφορετικός από τον άλλον.
Ότι όλοι έχουμε μια μεγάλη δύναμη/ταλέντο.
Επίσης, ότι όλοι έχουμε μια μικρή αδυναμία.
Αλλά αυτό που μας καθορίζει είναι η δύναμή μας και το πώς τη χρησιμοποιούμε για να εξελιχθούμε (να γίνουμε καλύτεροι άνθρωποι) και να βοηθήσουμε τους άλλους.
Τα παιδιά απαντούν:
-Ποια είναι η δύναμή σου; Σε τι είσαι δυνατός/τη;
-Ποια είναι η αδυναμία σου; Τι είναι αυτό που σε δυσκολεύει;
Μιχάλης: Να γράφω γράμματα/Φοβάμαι να μη χτυπήσω
Αλέξανδρος: Να παίζω με φίλους/Φοβάμαι το σκοτάδι και τις αστραπές
Μάγδα: Είμαι έξυπνη / πονάει το πόδι μου
Κωνσταντίνα: Να χορεύω / Να τραγουδάω
Αλκυόνη: Να ζωγραφίζω σπίτια / Να ζωγραφίζω ζώα
Γαλήνη: Να παίζω μπάλα / Φοβάμαι να μπαίνω στο δωμάτιο με σκοτάδι
Άμιλι: Να ζωγραφίζω / το σκοτεινό δάσος
Ραφαήλ: Να κάνω πηδήματα/ Φοβάμαι τις αστραπές και τις βροντές
Βασίλης: Να παίζω μπάσκετ / Φοβάμαι το σκοτάδι
Αρσένης: Δεν φοβάμαι / Να γράφω
Κυριακή: Τρέχω γρήγορα / Έχω ακουστικά
Δέσποινα: Να σκαρφαλώνω / Φοβάμαι τους λύκους
Γιώργος: Να τρέχω / Φοβάμαι τις αρκούδες
Βασιλική: Να ζωγραφίζω / Να βγαίνω έξω μόνη μου
Οργανώνουμε τηλεδιάσκεψη για να παίξουμε , να χορέψουμε αλλά και να περιηγηθούμε στο εικονικό Μουσείο για να βρούμε της Φ. Κάλο.
Χορεύουμε!!!
Λύνουμε γρίφους και περιηγούμαστε στο σπίτι της που έγινε Μουσείο
πατήστε εδώ για να περιηγηθείτε και σεις!
Ολοκληρώνοντας τις δράσεις μας για την Φρίντα Κάλο το κάθε σχολείο ψηφίζει τον πιο αγαπημένο του πίνακα ζωγραφικής
Τα παιδιά ψηφίζουν. Μπορείτε να δείτε την ψηφοφορία μας πατώντας στην παρακάτω εικόνα
Έτσι ολοκληρώνουμε και αυτήν την Αποστολή Τέχνης!
Μείνετε συντονισμένοι μια και αναμένουμε το επόμενο τεύχος του περιοδικού μας "Art missions#skillslabs" και φυσικά την επόμενη Αποστολή Τέχνης!!!
Δεν έχω λόγια....
ΑπάντησηΔιαγραφήΜε αφετηρία μια ζωγράφο πάλι πήγατε σε τόσα μονοπάτια απίστευτα διδακτικά.
Λατρεμένο παραμύθι πλέον για μας με ηθικό δίδαγμα αυτό που και η ίδια η Φρίντα πρέσβευε.
Βέβαια το δικό σας παραμύθι με το λεωφορείο....αχ πόσο γελάσαμε με τις σκέψεις των παιδιών αλλά και πόσο καμαρώνουμε με την ενσυναίσθηση τους. Πήγαν όλοι να επισκεφτούν τους ασθενείς....μακάρι να συνέβαινε πάντα αυτό.
Αν δεν βγει έστω και ένας καλλιτέχνης φέτος από το νηπιαγωγείο μας εμένα να μην με λένε Σωτήρα...
Keep going!!!