Εβδομάδα Κώδικα

 Το Νηπιαγωγείο μας και φέτος  στο πλαίσιο της θεματικής προσέγγισης

"Το όνομά μου" 

συμμετέχει στην Εβδομάδα Κώδικα με μία δραστηριότητα  που έχει ως σκοπό  να μάθουν να αναγνωρίζουν τα παιδιά το  αρχικό γράμμα του ονόματός τους  και αργότερα ολόκληρο το όνομα. 

Η δραστηριότητα αυτή εισάγει τους μαθητές στην έννοια του προγραμματισμού χωρίς χρήση υπολογιστή, στο πλαίσιο της οποίας τα παιδιά συμμετέχουν σε ένα παιχνίδι συνεργασίας, που τους εξοικειώνει με τις βασικές αρχές του προγραμματισμού.



Η Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού είναι μια πρωτοβουλία βάσης που έχει ως στόχο να κάνει τον προγραμματισμό και τον ψηφιακό γραμματισμό προσιτό σε όλους, μικρούς και μεγάλους,  με διασκεδαστικό και ενδιαφέροντα τρόπο.

Μπορείτε να δείτε εδώ αναλυτικά πληροφορίες για την Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού.

Τα παιδιά έγιναν ρομποτάκια  και προγραμματιστές με μεγάλο ενθουσιασμό. 


Εκλογές στην τάξη

 Στην ολομέλεια της τάξης συζητάμε  και λέμε πως τα σχολεία θα παραμείνουν κλειστά λόγω εκλογών. 




-Γνωρίζετε παιδιά τι είναι οι εκλογές;

Κάποια παιδιά εκφέρουν απόψεις. Η πλειοψηφία όμως δεν γνωρίζει τι είναι οι εκλογές. Λέμε λοιπόν ότι εκλογές  έχουμε όταν οι άνθρωποι ψηφίζουν για να επιλέξουν δημοκρατικά, κάποιον ως  "αρχηγό" που θα είναι υπεύθυνος  για  την πόλη  και γενικά για το μέρος που ζουν. 

Μα υπάρχει καλύτερος τρόπος για να κατανοήσουν τα παιδιά τη διαδικασία από το να οργανώσουμε τις δικές μας εκλογές μέσα στην τάξη; 

Αποφασίζουμε να εκλέξουμε τον δικό μας αρχηγό ο οποίος θα είναι υπεύθυνος για το αν τηρούνται οι κανόνες της τάξης και θα βοηθά γενικά όλα τα παιδιά.

Και ξεκινάμε....

Ο ενθουσιασμός μεγάλος!

Φτιάχνουμε ταυτότητες!


Ετοιμάζουμε εκλογικούς καταλόγους και ψηφοδέλτια..!



 Υποψήφιοι είναι όλα φυσικά τα παιδιά της τάξης.

Ορίζουμε εφορευτική επιτροπή και ετοιμάζουμε το παραβάν και την κάλπη!


Είμαστε πια έτοιμοι και οι εκλογές ξεκινάν!
Τα παιδιά προσέρχονται με σειρά στο εκλογικό κέντρο της τάξης. 
Δίνουν τις ταυτότητες στην εφορευτική επιτροπή η οποία ελέγχει τα στοιχεία  για να προχωρήσει σωστά η όλη διαδικασία.


Ένα ένα τα παιδιά με σειρά πηγαίνουν πίσω από το παραβάν και ψηφίζουν το μαθητή, που επιθυμούν να έχουν "αρχηγό" στην τάξη. 



Ρίχνουν  το ψηφοδέλτιο στην κάλπη





Η ψηφοφορία τέλειωσε, η κάλπη άνοιξε και η εφορευτική επιτροπή ανέλαβε την  καταμέτρηση. 


Και ιδού τα αποτελέσματα....


Αρχηγός της τάξης με 4 ψήφους εκλέχθηκε η Κωνσταντίνα!

Μπράβο σε όλα τα παιδιά που ολοκλήρωσαν την εκλογική διαδικασία με  ενθουσιασμό και χαρά! 

Και μην ξεχνάτε βέβαια ότι εμείς στο Νηπιαγωγείο 
μαθαίνουμε...... παίζοντας!!!

Το αρχικό γράμμα του ονόματός μου

 Ξεκινώντας τη νέα σχολική χρονιά ανάμεσα σε τρόπους  διαμόρφωσης και διαχείρισης  της τάξης και στο πως μαθαίνουμε να λειτουργούμε ομαλά και να συμβιώνουμε  όλοι μαζί  αρμονικά, μέσα από τη  δημιουργία κανόνων  και ορίων, προσπαθούμε παράλληλα να μάθουμε να αναγνωρίζουμε το όνομά μας , ξεκινώντας από τι άλλο; 

Από το αρχικό μας γράμμα!!! 



-Πως μπορούμε να το αναγνωρίσουμε;  

 Μήπως αν το πούμε δυνατά, χαμηλά  και σιγανά;

Παίζουμε κινητικό παιχνίδι,  κατά το οποίο  τρέχουμε και χοροπηδάμε. Μόλις σταματήσει η μουσική, το αρχικό μου γράμμα ψάχνω να βρω και δίπλα ακριβώς εκεί να σταθώ!!!

Μα δεν μας έφτασε αυτό, και μέσα από όλα τα αρχικά, που έπεσαν μέσα στο στεφάνι,   πρέπει να βρω το δικό μου, το μοναδικό.  


Γινόμαστε "ψαράδες" και προσπαθούμε να ψαρέψουμε το αρχικό μας γράμμα.


Σκεφτόμαστε ότι θα ναι ωραίο να τα  στολίσουμε  με χρώματα πολλά για να ομορφύνουμε  την τάξη μας! Πήραμε λοιπόν μαρκαδόρους και χαρτιά και πιάσαμε δουλειά!


Καμαρώστε τα έργα μας!

















Τα παιχνίδια με το γράμμα  το αρχικό νομίζω δεν έχουν τελειωμό! Και είπαμε να ασχοληθούμε ακόμα και με τον προγραμματισμό!!!
Γινόμαστε λοιπόν "ρομπότ" που για να κινηθούμε χρειαζόμαστε τον προγραμματιστή μας. Ο προγραμματιστής είναι αυτός που οδηγεί το "ρομποτάκι" του δίνοντας εντολές όπως: μπροστά, δεξιά αριστερά για να το οδηγήσει στο αρχικό του γράμμα.

Με τον τρόπο αυτό εισάγουμε τα παιδιά μέσα από το παιχνίδι στην ρομποτική και στον προγραμματισμό, που θα τα βοηθήσουν στην πορεία να αναπτύξουν γνώσεις, στάσεις και δεξιότητες.




 Στη συνέχεια, φτιάξαμε βραχιόλια μοναδικά, με το γράμμα το αρχικό  για έναν καλό σκοπό.  

Να γίνουμε οι ήρωες  της τάξης που είμαστε πάντα ενωμένοι,
 σαν μια γροθιά, χαρούμενοι και αγαπημένοι!!!