eTwinning : "Sustainable Tomorrows with STEM"

 Η ψηφοφορία για την αφίσα του έργου ανέδειξε την αφίσα του 4ου Νηπιαγωγείου Μεταμόρφωσης! Ορίστε λοιπόν η αφίσα του έργου μας!


Η πρώτη θεματική ενότητα που επεξεργαστήκαμε τον μήνα Φεβρουάριο αφορά τον 12ο στόχο. Δείτε εδώ πληροφορίες για τους στόχους της Βιώσιμης Ανάπτυξης με τους οποίους θα ασχοληθούμε. ο 12ος λοιπόν στόχος αφορά την  "Υπεύθυνη Κατανάλωση και Παραγωγή -  Ανακύκλωση και Μείωση Αποβλήτων"



Κάθε μέρα, πολλά σκουπίδια συσσωρεύονται στα σπίτια, τα σχολεία και τα περίχωρά μας. Πλαστικά μπουκάλια, χαρτί, μεταλλικά δοχεία και γυάλινα μπουκάλια μπορούν να βλάψουν τη φύση όταν πεταχτούν. Η μη ανακύκλωση των σκουπιδιών προκαλεί τόσο την εξάντληση των φυσικών μας πόρων όσο και τη ρύπανση του περιβάλλοντος. Τι θα συμβεί αν δεν ανακυκλώσουμε τα σκουπίδια μας; Τι μπορούμε να κάνουμε για να μειώσουμε τα απόβλητα και να αυξήσουμε την ανακύκλωση; Εάν όλοι στον κόσμο δεν δίνουν προσοχή στην ανακύκλωση, τι είδους περιβάλλον μας περιμένει στο μέλλον;
Για να ξεκινήσουμε τη συζήτηση με τα παιδιά και να τα προβληματίσουμε έπρεπε να γεμίσουμε την τάξη σκουπίδια! Ρωτάμε τα παιδιά:

-Τι θα μπορούσε να είχε συμβεί στην τάξη μας; Ποιος θα μπορούσε να πετάξει αυτά τα απόβλητα εδώ; Πώς συσσωρεύτηκαν τόσα απόβλητα στην τάξη μας;

-Γιατί είναι αυτά; Γιατί στέκονται εδώ;

-Τι πρέπει να κάνουμε για να διορθώσουμε αυτό το χάος;

-Πού νομίζετε ότι πρέπει να πάνε αυτά τα απόβλητα;

Τα παιδιά κάνουν εικασίες σχετικά με το γιατί η τάξη είναι όπως είναι και αρχίζουν να σκέφτονται αυτές τις ερωτήσεις. Καταθέτουν τις  ιδέες τους σχετικά με τον τρόπο επίλυσης της αιτίας αυτού του χάους και τι πρέπει να κάνουν σε αυτή την κατάσταση. Ολες οι απαντήσεις τους είναι οι αρχικές τους γνώσεις. Αυτά που ήδη γνωρίζουν. Και τις καταγράφουμε στην πρώτη στήλη του διαγράμματος KWHL. 
(Know - Want - How - Learn: 
τι ξέρω - τι θέλω να μάθω - πώς θα το μάθω - τι έμαθα)

Παρακολουθούμε σχετικές παρουσιάσεις και βίντεο σχετικά με την Μείωση των αποβλήτων, την Ανακύκλωση και την Επαναχρησιμοποίηση αυτών.



 Περισσότερο όμως μας άγγιξε το παρακάτω βίντεο:


Ήρθε η ώρα να συμπληρώσουμε την 2η στήλη του διαγράμματος  (Want - τι θέλω να μάθω)

Διαβάζουμε  ένα παραμύθι στα παιδιά που έχει τίτλο: 
"Το  μικρό κουνέλι και το δάσος της ανακύκλωσης"


Συζητάμε με τα παιδιά σχετικά με την ιστορία αυτή χωριζόμαστε σε ομάδες και καταλήγουμε να ξεχωρίζουμε τα σκουπίδια ανά υλικό . Συμπληρώνουμε στο διάγραμμα  την τρίτη στήλη (Η)


Παίζουμε και σχετικά παιχνίδια ανακύκλωσης στον υπολογιστή.




αλλά και φύλλα εργασίας


Και πως θα μάθουμε τι είναι η επαναχρησιμοποίηση αν δεν το κάνουμε πράξη; Προσπαθούμε λοιπόν να χαρτιά χρησιμοποιημένα να φτιάξουμε εκ νέου το δικό μας ανακυκλώσιμο χαρτί. Και μάλιστα να  γράψουμε πάνω σε αυτά κάποια γράμματα του τίτλου του έργου 
με απώτερο σκοπό να δημιουργηθεί μία συνεργατική αφίσα  




Συμπληρώνουμε  και την τελευταία στήλη στο διάγραμμα (L)

Τελειώνοντας τις δράσεις αυτές μέσα από ρουμπρίκες  αυτοαξιολόγησης  τα παιδιά αξιολογούν τις δράσεις για τον 
12ο Στόχο Βιώσιμης Ανάπτυξης


Επόμενος στόχος είναι ο 11ος. Τις δράσεις αυτές τις αναλαμβάνει νέα μεικτή ομάδα εκπαιδευτικών στην οποία το Νηπιαγωγείο μας αποτελεί μέλος. Γιαυτό....μείνετε συντονισμένοι....

eTwinning: "Global Days - United Minds" - World Day of Peace

Επόμενη παγκόσμια ημέρα που ua ασχοληθούμε   είναι η Παγκόσμια Ημέρα Ειρήνης, η οποία γιορτάζεται πάντα κάθε πρώτη μέρα του Νέου Χρόνου.



Είναι πολύ σημαντικό να μιλήσουμε στους μαθητές μας για την ειρήνη και να τους βοηθήσουμε να καταλάβουν ότι η ειρήνη δεν είναι μόνο η απουσία πολέμου, αλλά συμπεριφορές που μπορούμε όλοι να υιοθετήσουμε στην καθημερινή μας ζωή.

Αυτό συμβάλλει επίσης στην καλλιέργεια ενός περιβάλλοντος κατανόησης, ενσυναίσθησης και σεβασμού. Η ενασχόληση των παιδιών με την ειρήνη τα ενθαρρύνει να επιλύουν ειρηνικά τις συγκρούσεις και τα εξοπλίζει με τα απαραίτητα εφόδια   για να προωθήσουν την αρμονία στις διαπροσωπικές τους σχέσεις.

Τις δράσεις για την ημέρα της Ειρήνης ανέλαβαν να διοργανώσουν τα 3 τμήματα της Ελληνοαγγλικής Αγωγής και το Νηπιαγωγείο του Τορίνο.

Ξεκινάμε λοιπόν τις δράσεις μας με ένα διαδραστικό παιχνίδι για να προσπαθήσουμε να βοηθήσουμε τους μαθητές μας να καταλάβουν ότι η ειρήνη μπορεί να ανακαλυφθεί και να γίνει αισθητή παντού στην καθημερινή μας ζωή.



Σχετικά βίντεο και ιστορίες βοηθάνε να αντιληφθούν τα παιδιά την έννοια της ειρήνης, ότι δεν σημαίνει  μόνο  απουσία πολέμου, αλλά συμπεριφορές που μπορούμε όλοι να υιοθετήσουμε στην καθημερινή μας ζωή.

Πρώτη μας  δραστηριότητα είναι να συνθέσουμε και να γράψουμε τη λέξη "Ειρήνη" . Τα παιδιά επιλέγουν να τη συνθέσουν με χρωματιστά κυκλάκια.



Επόμενη δραστηριότητα είναι να κάνουμε υποθέσεις για το τι μπορεί να είναι η Ειρήνη χρησιμοποιώντας τις ρουτίνες σκέψης. 

Αν η Ειρήνη ήταν χρώμα θα ήταν.... ΠΡΑΣΙΝΟ (είπαν τα παιδιά) 
   Αν η Ειρήνη θα ήταν εποχή θα ήταν...ΆΝΟΙΞΗ  (είπαν τα παιδιά) 


Τα παιδιά από τα συνεργαζόμενα σχολεία απάντησαν σε άλλες παρόμοιες ερωτήσεις και όλα αυτά μαζί έγιναν ένα συνεργατικό βίντεο - παρουσίαση το οποίο μπορείτε να δείτε :


Επόμενη δραστηριότητα είναι να γράψουμε και να εικονογραφήσουμε  όλα τα σχολεία μαζί ένα παραμύθι για την Ειρήνη:

τίτλος: "Ας κάνουμε Ειρήνη" (Let's make Peace!)

"Μια φορά κι έναν καιρό, σε ένα ήσυχο παραθαλάσσιο χωριό, ζούσε με την οικογένειά της ένα κοριτσάκι που το έλεγαν Ειρήνη! (Νηπιαγωγείο Ελληνοαγγλικής Αγωγής)

Μια μέρα η Ειρήνη πήγε στη θάλασσα για να κολυμπήσει επειδή έκανε πολύ ζέστη. Στη θάλασσα συνάντησε ένα όμορφο χρυσόψαρο. Το χρυσόψαρο την κοίταξε έντονα και δεν έφευγε από το πλευρό της. Φαινόταν σαν να ήθελε να της πει κάτι....     (Νηπιαγωγείο Αμισιανών)


Η Ειρήνη κολύμπησε για λίγο με το χρυσόψαρο και ξαφνικά τον άκουσε να λέει στη γλώσσα της: «Σας παρακαλώ, φέρτε ειρήνη στο χωριό των δύο ψαράδων εκεί κάτω! Οι αλιείς συνεχίζουν να διαφωνούν για τα αλιευτικά δικαιώματα. Ένα μικρό αγόρι, γιος ψαρά, με άφησε στη θάλασσα για να βρω βοήθεια. Άκουσε ότι τα δύο χωριά ήθελαν να ξεκινήσουν έναν πραγματικό πόλεμο. Οι συμμαθητές του κατάγονται και από τα δύο χωριά και είναι όλοι πολύ ανήσυχοι! (Νηπιαγωγείο  Ιταλίας)

Το μικρό κορίτσι ήταν πολύ λυπημένο από αυτό που άκουσε από το χρυσόψαρο και ξέσπασε σε κλάματα. Στο χωριό της, οι κάτοικοι ζούσαν ερωτευμένοι και δεν μαλώναν γιατί μιλούσαν πολύ και πάντα έβρισκαν λύσεις στα προβλήματά τους. Σίγουρα θα μπορούσαν να βοηθήσουν .(Νηπιαγωγείο Ασπροβάλτας)

Η Ειρήνη είπε στους χωρικούς της για τα πάντα, ελπίζοντας για καλές συμβουλές και λύση στο πρόβλημα. Τότε άκουσε: «Όλοι έχουν δικαιώματα. Οι άνθρωποι, προκειμένου να ζήσουν ειρηνικά, πρέπει να θέτουν δίκαιους κανόνες και να τους τηρούν. Θα τους βοηθήσουμε να μιλήσουν και να δουν τι θέλει ο καθένας τους.
Ίσως μπορούμε να διαιρέσουμε???(Νηπιαγωγείο 206 -Πολωνίας)


Η Ειρήνη και οι χωρικοί πήγαν να βρουν τους δύο ψαράδες. Διαφωνούσαν για το ποιος θα έπιανε τα περισσότερα ψάρια. «Μην μαλώνετε!», είπε η Ειρήνη, «γιατί πρέπει να μιλήσετε και να συνεργαστείτε. Ενώστε τις δυνάμεις σας σαν αλυσίδα. Έτσι θα γίνετε καλοί φίλοι και θα είστε ευτυχισμένοι!»(4ο Νηπιαγωγείο Μεταμόρφωσης )

Αλλά οι δύο ψαράδες δεν ήθελαν να μιλήσουν και δεν ήθελαν να γίνουν φίλοι. Έτσι πήραν τις βάρκες τους και βγήκαν στη θάλασσα για να πιάσουν περισσότερα ψάρια ο ένας από τον άλλο. Καθώς ήταν έτοιμοι να ρίξουν τα δίχτυα τους, περικυκλώθηκαν από πολλά χρυσόψαρα που άρχισαν να κολυμπούν γρήγορα γύρω από τις βάρκες τους, δημιουργώντας ένα ελαφρύ φράγμα. Λόγω της φωτεινότητας του φράγματος, τα άλλα ψάρια στη θάλασσα φοβήθηκαν και οι δύο ψαράδες δεν μπόρεσαν να πιάσουν τίποτα. Έτσι επέστρεψαν στα χωριά τους λυπημένοι και στοχαστικοί.(Νηπιαγωγείο του Torino di Sangro)

Την επόμενη μέρα οι ψαράδες επέστρεψαν για να ρίξουν τα δίχτυα τους, αλλά τα ψάρια είχαν εξαφανιστεί!! Βάζουν τα μαγιό τους για να βουτήξουν, να πάνε να τα βρουν, να μιλήσουν, να ζητήσουν συγγνώμη και να βρουν μια λύση. Ένας από τους ψαράδες σκέφτηκε, τι άλλο;; να ζητήσει από τη μικρή Ειρήνη να συμμετάσχει μαζί τους σε αυτό το υποβρύχιο συμβούλιο! (Νηπιαγωγείο Ελληνοαγγλική Αγωγής)

Στη συνάντηση η Ειρήνη χαμογέλασε και είπε σε όλους: «Αυτή η θάλασσα ανήκει σε όλους μας. Τα ψάρια ανήκουν επίσης σε όλους μας! Εάν συνεργαστούμε, μπορούμε να προστατεύσουμε τα ψάρια και να καλύψουμε τις ανάγκες όλων. Το να ζεις ειρηνικά σημαίνει ότι όλοι είναι ευτυχισμένοι». Όλοι άκουσαν τα λόγια της Ειρήνης και έκαναν μια συμφωνία. Θα χρησιμοποιούσαν τη θάλασσα μαζί, θα μοιράζονταν δίκαια τα ψάρια και θα υποστήριζαν ο ένας τον άλλον. Αντί να πολεμήσουν, ανακάλυψαν τη δύναμη της συνεργασίας. (Νηπιαγωγείο Ελληνοαγγλική Αγωγή/Ελλάδα-Δημοτικό σχολείο/Χατάι/Τουρκία)


Την επόμενη μέρα, οι ψαράδες βγήκαν ξανά στη θάλασσα. Αυτή τη φορά, δούλεψαν μαζί, και όταν έριξαν τα δίχτυα τους, είδαν ότι τα ψάρια είχαν επιστρέψει. Τα χρυσόψαρα κολυμπούσαν γύρω τους, σαν να τους συγχαίρουν. Οι ψαράδες συνειδητοποίησαν πόσο υπέροχο ήταν να συνεργάζονται και ευχαρίστησαν ο ένας τον άλλον! (Δημοτικό σχολείο/Χατάι/Τουρκία)

Δείτε το παραμύθι μας στον παρακάτω σύνδεσμο:
  




Μια σημαντική  δράση  είναι να οργανώσουμε  δραστηριότητα   κωδικοποίησης   στην   Εβδομάδα Κώδικα


Το ρομπότ της ειρήνης ταξιδεύει στις χώρες μας με το σύνθημα:
 "Peace, Love, Smiles Everywhere"


Τα παιδιά οδηγούν τη bebbot σε διαδρομές να περάσει από τις σημαίες - σταθμούς,  όλων των χωρών και να ανακαλύψει τα μηνύματα που υπάρχουν εκεί. 





 Όλα τα μηνύματα  της δραστηριότητας κωδικοποίησης τα υπεύθυνα σχολεία τα συγκεντρώνουν σε μια συνεργατική αφίσα


Τελειώνοντας τις δράσεις για την Ειρήνη  αποφασίζουμε όλοι μαζί
να δημιουργήσουμε ένα τραγούδι. Το κάθε σχολείο απαντά με μία πρόταση στην ερώτηση:
" Τι είναι ή Ειρήνη;"
Ειρήνη είναι να αγκαλιαζόμαστε (Peace is hugging) είναι η δική μας πρόταση!
Με τη βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης οι υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί δημιούργησαν το δικό μας τραγούδι της Ειρήνης το οποίο μας αρέσει πολύ να το ακούμε και να το χορεύουμε!  Απολαύστε το!!!



Οργανώνουμε τηλεδιάσκεψη για να παίξουμε να χορέψουμε και να τραγουδήσουμε το τραγούδι μας


Περάσαμε τέλεια και όλοι μαζί φωνάζουμε 

                       "Peace, Love, Smiles Everywhere"

                                 Μείνετε συντονισμένοι...

 Έρχεται η Παγκόσμια μέρα που το Νηπιαγωγείο μας αναλαμβάνει δράση....

eTwinning: "Little Change Ambassadors"

 Μετά τη συνέντευξη που πήραν τα παιδιά σχετικά με τα δικαιώματά τους ήρθε η στιγμή να ρωτήσουμε και εμείς κάποιες ερωτήσεις στα παιδιά για να δούμε τις αρχικές  γνώσεις τους 


Μπορείτε να παρακολουθήσετε αυτήν την συνέντευξη στο παρακάτω βίντεο:


Επόμενη δράση  μας είναι να προβάλουμε τη χώρα μας στους εταίρους μας, μέσω της άυλης πολιτιστικής μας κληρονομίας. 

Η Άυλη Πολιτιστική Κληρονομιά είναι τα ήθη, τα έθιμα, οι μουσικές, οι χοροί που έχουμε κληρονομήσει από τους προγόνους μας τα οποία μεταδίδουμε και εμείς με τη σειρά μας στους απογόνους μας , στις περισσότερες περιπτώσεις από στόμα σε στόμα.

Οι γονείς αρωγοί στην δράση μας αυτή, όπως πάντα!
 Τους ευχαριστούμε ιδιαίτερα! 
Ετοιμάζουμε πρόσκληση και τους καλούμε στην τάξη!





Τελειώνοντας την παρουσίασή μας τα παιδιά πρέπει να επιλέξουν ένα προϊόν να το πάρουμε μαζί μας  στο νησί όπου όλα τα παιδιά είναι  χαρούμενα και ευτυχισμένα. Επιλέγουν το δέντρο της ελιάς και το ελαιόλαδο για να μπορούν να έχουν ελιές και λάδι για να μαγειρεύουν, όπως είπαν!!!


Λίγες μέρες μετά εμφανίζεται στην τάξη μας ένα γράμμα. Ενα γράμμα από ένα πουλί τον "Κυανόφτερο" Ο  Κυανόφτερος είναι ένα πουλί που ζει μακριά σε ένα νησί, και θέλει να ενημερώσει τα παιδιά για τα προβλήματα που αντιμετωπίζει εκεί.

Εικόνα φτιαγμένη με τεχνητή νοημοσύνη


τα παιδιά παρακολουθούν με μεγάλο ενδιαφέρον 
το μήνυμα του Κυανόφτερου.


Προσπαθούν κιόλας να ζωγραφίσουν το πουλί αυτό που φέρνει γράμματα από το νησί.



Αποφασίζουμε να πάμε στο νησί για να βοηθήσουμε να βρεθούν λύσεις  στα προβλήματα  που αντιμετωπίζουν όλοι εκεί. 
 
"Με τι όχημα θα πάμε  παιδιά στο νησί;"
-Με αεροπλάνο
-Με υποβρύχιο
-Με καράβι
-Με βάρκα

Επειτα από πολλές συζητήσεις και διαβουλεύσεις αποφασίζουμε να φτιάξουμε μία βάρκα  για να πάμε εκεί!


Τώρα πια είμαστε έτοιμοι και αποφασισμένοι να βοηθήσουμε τον "Κυανόφτερο"!


Χωριζόμαστε σε ομάδες και οργανωνόμαστε! Πρέπει η κάθε ομάδα δράσης να αντιμετωπίσει και ένα πρόβλημα εκεί στο νησί....

Μείνετε συντονισμένοι....

Εμείς φεύγουμε για το νησί....